اگر فر ندارید این کیک را بپزید

به گزارش مجله رویای کره ای، خبرنگاران : این کیک ساده بدون احتیاج به فر پخته می گردد.

اگر فر ندارید این کیک را بپزید

طرز تهیه یک کیک ساده را بدون استفاده از فر به شما یاد می دهیم.

به گزارش خبرنگاران، برای پخت کیک ساده به 2 پیمانه (300 گرم) آرد، 3 عدد تخم مرغ، 1 پیمانه (200 گرم) شکر، یک پیمانه شیر، 1/2 پیمانه روغن، یک قاشق غذاخوری، بیکینگ پودر و نصف قاشق چایخوری وانیل احتیاج دارید.

در ادامه، فیلمی از مراحل آماده کردن این کیک ساده را مشاهده می کنید. بعلاوه شما عزیزان می توانید به جز فیلم آموزشی در ادامه طرز تهیه کیک زبرا که آن هم بدون فر تهیه می گردد را مشاهده دکنید.

کیک زبرا یکی از کیک های ساده و معروف بین المللی است که در این دستور بدون استفاده از فر پخته می گردد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک زبرا بدون فر با ما همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر

تخم مرغ 4 عدد

شکر 1 پیمانه

روغن مایع ½ پیمانه

شیر 1 پیمانه

وانیل نوک قاشق چایخوری

آرد قناد 2 پیمانه

بکینگ پودر 2 قاشق غذاخوری

پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک زبرا بدون فر

مرحله اول

برای تهیه کیک زبرا بدون فر ابتدا تمام مواد یخچالی از 30 دقیقه قبل از یخچال خارج می کنیم تا با دمای محیط یکسان شوند. در ادامه تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب می شکنیم، سپس شکر را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله ترکیب شکر و تخم مرغ را با همزن دستی یا برقی به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت مواد کشدار و رنگ شان کرمی گردد. در ادامه روغن را به کاسه اضافه نموده و چند ثانیه با همزن مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد ترکیب گردد.

مرحله سوم

حالا شیر را اضافه نموده و آنرا نیز مانند روغن کمی با همزن مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست گردد. در ادامه 2 قاشق غذاخوری از آرد را کنار می گذاریم، سپس به جامانده آرد را با بکینگ پودر و وانیل ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله ترکیب آرد را روی مواد درون کاسه الک نموده و با همزن یا لیسک به آرامی مخلوط می کنیم تا مایه کیک یکدست گردد. پس از اینکه مایه کیک کاملا یکدست شد، آنرا به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

حالا به یک قسمت 2 قاشق غذاخوری آرد و به قسمت دیگر 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو اضافه می کنیم. در ادامه مایه های کیک را کمی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس قابلمه مورد نظرمان را با دو لایه کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله ششم

در این مرحله یک ملاقه از مایه ساده درون قابلمه می ریزیم، سپس یک ملاقه از مایه کاکائویی در مرکز مایه سفید می ریزیم. به همین ترتیب مایه های کیک را درون قابلمه می ریزیم و در صورت تمایل با یک خلال دندان روی آن طرح ایجاد می کنیم.

مرحله هفتم

حالا قابلمه را به همراه شعله پخش کن روی حرارت بسیار ملایم قرار داده و یک دم کنی روی درب قابلمه قرار می دهیم. پس از گذشت 50 دقیقه می توانیم کیک را با خلال دندان چک کنیم و در صورتی که به طور کامل پخته بود، از قابلمه خارج کنیم.

منبع: رکنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2027

به "اگر فر ندارید این کیک را بپزید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر فر ندارید این کیک را بپزید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید