حقایقی عجیب درباره ایتالیا که نمی دانید!

به گزارش مجله رویای کره ای، ایتالیا یکی از کشورهای باستانی و کهن اروپا است که تاریخی پر حادثه و غنی دارد. این کشور در جنوب اروپا واقع شده و دریای مدیترانه آن را احاطه نموده است.

حقایقی عجیب درباره ایتالیا که نمی دانید!

ایتالیا با داشتن 61 میلیون نفر جمعیت، رتبه چهارم را از نظر جمعیتی در میان کشورهای اروپایی دارد. جاذبه های تاریخی و گردشگری این کشور هر ساله بسیاری از گردشگر های سراسر دنیا را به سمت خود می کشاند. اما در کنار فرهنگ و تاریخ جذاب این کشور، حقایقی عجیب درباره ایتالیا وجود دارد که دانستن آن ها خالی از لطف نیست!

حقایقی عجیب درباره ایتالیا

معنی لغوی ایتالیا

کشور ایتالیا نام خود را از کلمه italia گرفته که به معنی سرزمین گوساله ها است. قبایلی که در گذشته در جنوب این کشور زندگی می کردند، گوساله را به عنوان نماد خود برگزیده بودند و شاید این نام گذاری به این خاطر اجرا شده است.

غذاها و آشپزی ایتالیایی

ایتالیایی ها آشپزهای ماهری هستند و خودشان معتقدند، اروپاییان فنون آشپزی را از مردم ایتالیا یاد گرفته اند. این کشور در کنار کشور فرانسه مدعی است که سیب زمینی سرخ نموده محصول ابتکار آن ها می باشد. از دیگر حقایقی عجیب درباره ایتالیا این است که اولین کتاب آشپزی در اواخر قرن پنجم میلادی توسط یک ایتالیایی به نام بارتولومئو سی سی نوشته شده است. ایتالیا بستنی های خوشمزه ای دارد و یکی از اولین فراوری نماینده های این دسر خوشمزه در دنیاست.

یکی دیگر از حقایقی عجیب درباره ایتالیا به سال 1986 برمی شود. در این سال رستوران زنجیره ای مک دونالد اولین شعبه خود را در شهر رم راه اندازی کرد. اما رستوران های ایتالیایی برای اینکه مردم این کشور فرهنگ غذایی خود را فراموش ننمایند، به مردم اسپاگتی مجانی می دادند. ساکنان پارما ایتالیا پنیر خوشمزه پارمسان را به دنیا معرفی کردند، همچنین پنیرهای ریکوتا، پرولون، موزارلا و گورگونزولا متعلق به مردم ایتالیا است. منشا پیتزا، این غذای خوشمزه و پرطرفدار را کسی نمی داند، اما مردم ناپولی نقش مهمی در معرفی آن به مردم دنیا داشتند.

ایالت های مستقل ایتالیا

از دیگر حقایقی عجیب درباره ایتالیا این است که دو کشور مستقل درون خاک این کشور قرار گرفته اند. یکی از آن ها واتیکان است که مرکز استقرار رهبر مسیحیان دنیا می باشد. وسعت واتیکان حدود یک کیلومتر مربع است، واحد پولی مستقل از ایتالیا دارد و به هنگام شب اجازه دارد تا دروازه های ورودی خود را ببندد. دیگر کشور مستقل درون ایتالیا جمهوری سن مارینو می باشد که اولین کشور جمهوری در دنیا است و می توان آن را جزو کهن ترین سرزمین ها به حساب آورد. این کشور در سال 301 میلادی، قانون اساسی خود را به رای گذاشت و تبدیل به جمهوری شد.

دانستنی های کشور ایتالیا

حوادث طبیعی ایتالیا

آیا می دانستید آمار بیشترین زلزله در اروپا متعلق به ایتالیا است و طی زمین لرزه وحشتناکی که در اواخر قرن 17 میلادی در سیسیل رخ داد، تعداد 100 هزار نفر از ساکنان این شهر جان خود را از دست دادند. همچنین در سال 1980 در یک زمین لرزه دیگر در شهر ناپل، 3000 نفر از بین رفتند. از حقایقی عجیب درباره ایتالیا، آتشفشان های آن هستند. این کشور بیشترین کوه های آتشفشانی را در خود جای داده زیرا روی یک گسل عظیم قرار گرفته است. عظیمترین فوران آتشفشانی در صد سال گذشته در آتشفشان های وزوویوس، استرومبولی و اتنا به وقوع پیوست.

امپراطوری های ایتالیا

همانگونه که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، ایتالیا دارای تاریخ کهن و غنی در دنیا است. قبایل ایتالیایی لاتینز، اومبریانز و اسکانز از دوهزار سال پیش از میلاد، ساختارهای حکومتی در این منطقه تشکیل داده بودند که البته تمدن آن ها توسط اتروسکان ها نابود شد. حقایقی عجیب درباره ایتالیا این است که 753 سال قبل از میلاد، اولین نشانه های امپراطوری روم پدید آمد و گسترش قلمرو آن ها با تسخیر شبه جزیره توس آغاز شد. وسعت این امپراطوری تا جایی پیش رفت که در سال 117 میلادی عظیمی قلمرو آن ها حدود میلیون کیلومتر مربع بود و 120 میلیون نفر جمعیت داشت. رومی ها از بریتانیا تا شمال آفریقا و از سوریه تا پرتغال را از آن خود نموده بودند.

قوانین عجیب ایتالیا

تنگ ماهی ممنوع!

در سال 2005 در رم قانونی تصویب شد که ساکنان این شهر نمی توانند از ماهی های خود در تنگ نگهداری نمایند. علت این اقدام مقابله با حیوان آزاری اعلام شد و اینکه تنگ های ماهی، اکسیژن کافی برای زندگی راحت این موجود را ندارند.

ساخت قلعه شنی ممنوع!

از حقایقی عجیب درباره ایتالیا مربوط به شهر اراکلیا است. اگر می خواهید به این شهر سفر کنید و در سواحل این شهر قدم بزنید، اجازه ساخت قلعه شنی را ندارید و در صورتی که این کار را انجام دهید، توسط ماموران پلیس ساحلی جریمه خواهید شد. این تصمیم به خاطر این است که قلعه های شنی مانعی برای پیاده روی افراد در ساحل نباشند و سلامت آن ها را به خطر نیندازند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در ایتالیا کلیک کنید.

خلاصه نکات مقاله

در این مقاله کوشش کردیم تا شما را با بر بعضی از حقایقی عجیب درباره ایتالیا آشنا کنیم. از معنای لغوی نام این کشور آغاز کردیم و با گذر از غذا و آشپزی ایتالیایی به کشورهای مستقل درون این کشور رسیدیم. از دانستنی های ایتالیا سخن گفتیم با حوادث طبیعی و امپراطوری های این سرزمین باستانی روبرو شدیم و با قوانین عجیب و غریب ایتالیا و کارهای ممنوعه در آن مقاله را به سرانجام رساندیم.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1627

به "حقایقی عجیب درباره ایتالیا که نمی دانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی عجیب درباره ایتالیا که نمی دانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید