زمان ورود سامانه بارشی تازه به کشور

به گزارش مجله رویای کره ای، سازمان هواشناسی با صدور هشدار تداوم آلودگی هوا در 10 شهر و تشدید آن از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز آدینه و شروع بارش باران، برف و رعدوبرق اطلاع داد.

زمان ورود سامانه بارشی تازه به کشور

خبرنگاران: پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی نشان می دهد طی 2 روز آینده در بیشتر منطقه ها کشور جو پایداری حاکم است و با توجه به پایداری و سکون هوا غلظت آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی، کرج، تهران، اراک و اصفهان افزایش یافته که کاهش کیفیت هوا را در پی دارد.

به گزارش تسنیم، روز آدینه بادر بعضی منطقه ها شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی، بارش باران، برف و وزش باد پیش بینی می گردد.

شنبه هفته آینده در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی، بخش هایی از مرکز و بعضی منطقه ها بوشهر و فارس بارش باران، برف، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

یکشنبه آینده علاوه بر این منطقه ها در استان های ساحلی دریای خزر و به صورت پراکنده در بخش هایی از شمال شرق کشور بارش انتظار می رود.

به گزارش تسنیم، روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در شمال غرب، غرب، شمال شرق، بخش هایی از مرکز و دامنه های جنوبی البرز وزش باد شدید و در منطقه ها مستعد احتمال وقوع پدیده گردوخاک پیش بینی شده است.

توصیف سامانه: پایداری جو و سکون هوا

زمان خاتمه: آدینه 1402/10/01

نوع مخاطره: تداوم پایداری هوا همراه با افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/09/29: تهران، کرج، اصفهان، اهواز، سمنان، مشهد، یزد و اراک.

پنجشنبه 1402/09/30: تهران، کرج، سمنان، اصفهان، اهواز، یزد، مشهد، اراک و تبریز.

آدینه 1402/10/01: تهران، کرج، قزوین، سمنان، اصفهان، اهواز، مشهد و یزد.

اثر مخاطره: افزایش غلظت آلاینده ها، افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در منطقه ها پرتردد ناسالم برای تمام گروه ها.

توصیه: مدیریت به منظور کاهش مصرف سوخت های فسیلی در منابع متحرک و ثابت، کنترل فعالیت های صنعتی مراکز انتشار آلاینده ها، کاهش تردد غیر ضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، به ویژه سالمندان، بچه ها و افراد با سابقه بیماری های قلبی و تنفسی، پایش مداوم ایستگاه های سنجش آلودگی به وسیله مراجع ذی صلاح و اتخاذ تدابیر لازم به منظور کنترل اندازه آلودگی.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 29 آذر 1402 بروزرسانی: 29 آذر 1402 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2321

به "زمان ورود سامانه بارشی تازه به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان ورود سامانه بارشی تازه به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید