زوم گوگل پیکسل 7 پرو واقعا عجیب است: مثلا تفاوت زیادی بین زوم 1.9 برابری و 2 برابر وجود دارد!

به گزارش مجله رویای کره ای، گوگل پیکسل 7 پرو، تاکتیک های نرم افزاری جدیدی را برای دریافت تصاویر بهتر، به ویژه در سطوح مختلف زوم، استفاده می نماید. چند آزمایش دقیق ما را متوجه چیزهای عجیبی در زوم می نماید.

زوم گوگل پیکسل 7 پرو واقعا عجیب است: مثلا تفاوت زیادی بین زوم 1.9 برابری و 2 برابر وجود دارد!

این گوشی از نوعی از زوم به نام Super Res Zoom گوگل استفاده می نماید.

برای افراد ناآشنا، Super Res Zoom جادوی گوگل برای ایجاد یک عکس زوم خوب است و با لرزش دست شما برای جمع آوری اطلاعات بیشتر استفاده می نماید. یعنی وقتی دست شما می لرزد، پیکسل هایی از زویای کمی متفاوت به عکس اضافه می شوند و عکس بهتر می گردد.

اگر دوربین را 100٪ ثابت نگه دارید ، گوشی به طور مصنوعی موتور لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) را در یک حرکت دایره ای می چرخاند تا لرزش خفیف دست را شبیه سازی کند. این مهم است. اما این OIS در هر سطح زومی فعال نیست!

به نظر می رسد Super Res Zoom تا زوم 1.5 برابر فعال نیست. من از دوربین فیلمبرداری صفحه نمایش گرفتم تا بتوانم چشم انداز یاب را از نزدیک مطالعه کنم و در زوم 1.5 برابری و پایین تر، هیچ خبری از حرکات OIS نیست. اما در بالاتر از 1.5 برابر، ماژول دوربین می لرزد.در پیکسل های قبلی لرزش از زوم 2 برابری آغاز می شد.

اما حتی در 1.5x تصویر حاصل هنوز 12.5 مگاپیکسل است، بنابراین آنها پیکسل های محو را به وسیله بازسازی پیکسل پر می نمایند.

در 2x، گوگل می گوید لرزش دوربین آغاز می گردد و ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا یک عکس 1.9x بسیار کمتر از یک عکس 2x جزپیات دارد؟!

خوب، من این را چندین بار با یک گوشی کاملاً تثبیت شده و اشیاء ثابت تست کردم و… بله.

عکس 1.9x بسیار بدتر از 2x است. البته باید عکس را بزرگنمایی کنید تا متوجه تفاوت بشوید و همین طوری روی صفحه نمایش گوشی یا حتی مانتیتور شاید متوجه تفاوت این دو عکس نشوید.

نکته دیگر این است که عکس های 2x معمولا حدود 2.5 مگابایت دیتای بیشتری نسبت به عکس های 1.9x (حدود 30 درصد فضای بیشتر) اشغال می نمایند. پس این بیشتر از این ایده حمایت می نماید که عکس های 2x اطلاعات بیشتری دارند. بنابراین، به عبارت دیگر، اگر در پی بزرگنمایی در حدود 2x هستید، فقط از 2x بهره ببرید. هر چیزی کمتر از آن منجر به افت کیفیت می گردد!

اما تفاوت بین 1.4x (بدون Super Res Zoom) و 1.9x (با Super Res Zoom سنتی) چطور است؟

پاسخ: بسیار کم.

در سطوح زوم بالای 2 برابر، گوگل ادعا می نماید که از لنز تله فوتو برای تقویت لنز اصلی استفاده می نماید. با این حال، لنز تله فوتو نمی تواند هر چیزی را که لنز اصلی م تواند ببیند. پس می توان حدس زد که مرکز تصویر به طور قابل ملاحظه ای کیفیت بهتری نسبت به لبه ها خواهد داشت؟

باز تست عملی این حدس را تایید می نماید. در واقع، یک مربع واضح در وسط تصویر وجود دارد که کیفیت تصویر به طور قابل ملاحظه ای بهتر از بقیه است. به این عکس 3x با کادر زرد رنگی که در وسط آن کشیده شده نگاهی بیندازید، که معین می نماید این تفاوت کیفیت کجاست.

در اینجا یک برش نزدیکتر است که تفاوت بین آنچه در داخل جعبه زرد و آنچه در خارج است نشان می دهد:

با این حال، معینات رنگ تله فوتو نسبتاً متفاوت (خنک تر) از سنسور اصلی است، بنابراین به نظر می رسد که آنها آن را در پست تصحیح نموده اند تا وسط تصویر با رنگی متفاوت از بقیه به نظر نرسد.

اما در زوم 10 برابری چطور؟

به طور کلی، فقدان حرکت موتور OIS و عدم بهبود کیفیت در 10x باعث می گردد به نظر برسد که آنها فراموش نموده اند Super Res Zoom را در لنز تله فوتو پیاده سازی نمایند.

به این تصاویر برش 5 برابر، برش 12 برابر و برش 30 برابر نگاه کنید:

برش 12 برابر و برش 30 برابر تقریباً یکسان به نظر می رسند. برش 5x ولی بسیار بد است.

گوگل می گوید که برای ارتقای تصویر از یادگیری ماشینی استفاده می نماید، اما چرا از فناوری زوم برتر خود استفاده نمی نماید؟ مثل اینکه Super Res Zoom برای تله فوتو فعال نیست.

ضمناً زوم 9.8x و 10x بسیار شبیه به نظر می رسند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2172

به "زوم گوگل پیکسل 7 پرو واقعا عجیب است: مثلا تفاوت زیادی بین زوم 1.9 برابری و 2 برابر وجود دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زوم گوگل پیکسل 7 پرو واقعا عجیب است: مثلا تفاوت زیادی بین زوم 1.9 برابری و 2 برابر وجود دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید