سود 2، 5میلیارد دلاری ترکیه از گردشگران ایران

به گزارش مجله رویای کره ای، سال گذشته میلادی، ایرانی ها 2.5میلیارد دلار به ترکیه ای بردند که قبل از سال 2014 با بحران مالی روبه رو شده بود و سرپا ماندن آن ابهام های زیادی داشت، با سرمایه گذاری چشمگیر در عرصه گردشگری، توانست به درآمدهای نجومی در این حوزه دست پیدا کند.

سود 2، 5میلیارد دلاری ترکیه از گردشگران ایران

با تور نوروز 99 مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایران، سال 2015 کشور ترکیه به درآمد 31.5 میلیارد دلاری دست یافت و سال 2016 که جزو بدترین سال های گردشگری این کشور لقب گرفت میزان درآمد آنها به 22 میلیارد دلار رسید اما خیلی زود ترک ها کاهش 30 درصدی را جبران و سال گذشته میلادی 26.3 میلیارد دلار از گردشگران کشورشان جذب درآمد کردند.

در این میان ایرانی ها سهم بسیار بالایی در رونق گردشگری ترکیه داشتند. به گونه ای که سال 2107 ایرانی ها 2.5 میلیارد دلار ارز به ترکیه بردند. می گویند اقتصاد منطقه وان را گردشگران ایرانی می چرخانند و اگر دلارهای آنها نباشد وان با رکود عجیبی روبه رو خواهد شد. گردشگران سایر کشورها هم خیلی زود ترکیه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کردند.

یکی از مدیران تورهای خارج از کشور در این زمینه می گوید: در گذشته سبد معرفی تور به خارج از کشور تنوع داشت اما دو ماهی است که تمرکز بیشتری بر ترکیه داریم.

این امر به دو علت است. اول اینکه قیمت دلار فرایند افزایشی به خود گرفته است لذا مردم برای کاهش هزینه های خود ترجیح می دهند از تورهای ارزان قیمت ترکیه استفاده نمایند.دوم آنکه خرید در این کشور برای خیلی از خانواده ها صرف دارد.بدین جهت با یک تیر دونشان می زنند.

وی ادامه داد:ترکیه برای گردشگران احترام قائل است و سعی می نماید با ارائه تخفیف و عرضه قیمت های رقابتی گردشگری خود را پر رونق نگه دارد. اما در ایران چنین اتفاقی رخ نمی دهد.حتی در بعضی از موارد سفر به ترکیه یا سایر کشورهای همسایه ارزان تر از سفر به بعضی از شهرهای کشورمان است.

بر اساس گزارشی که از سوی اتحادیه هتل های ترکیه منتشر شده، هر گردشگر ایرانی به طور متوسط 6شب در ترکیه اقامت گزیده و هزار دلار هزینه نموده و در مجموع 2.5 میلیون گردشگر ایرانی 2.5 میلیارد دلار برای ترکیه درآمد داشته اند. سرانه هزینه کرد سایر گردشگران خارجی در ترکیه 630 دلار بوده است. در بین شهرهای مختلف ترکیه، استانبول، وان و آنتالیا، محبوب ترین شهرها برای گردشگران ایرانی بوده اند.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 668

به "سود 2، 5میلیارد دلاری ترکیه از گردشگران ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سود 2، 5میلیارد دلاری ترکیه از گردشگران ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید