معرفی شرکت هواپیمایی عمان ایر

به گزارش مجله رویای کره ای، آشنایی با شرکت هواپیمایی عمان ایر | Oman Air

شرکت هواپیمایی عمان ایر (Oman Air) یکی از ایرلاین های کشور عمان است که در حال حاضر به بیش از 50 مقصد مختلف در سراسر دنیا پرواز می کند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم تاریخچه، اطلاعات، کلاس های پروازی و قوانین و اطلاعات ضروری این ایرلاین را به اتفاق هم مورد آنالیز قرار دهیم.

معرفی شرکت هواپیمایی عمان ایر

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

تاریخچه شرکت هواپیمایی عمان ایر

شرکت هواپیمایی عمان ایر، در سال 1970 در شهر مسقط پایتخت عمان تاسیس شد. اولین قطب این شرکت، قرودگاه بین المللی بیت الفلج بوده است. قطب اصلی فعلی این شرکت هواپیمایی در فرودگاه بین المللی مسقط، که در السیب واقع شده است و در نزدیکی مسقط قرارگرفته است، واقع شده است. ایمن ایرلاین در حال حاضر یکی از اعضای اصلی و مهم سازمان حمل ونقل هوایی عرب است. درباره این موضوع این که در ابتدا چه احتیاجی باعث شد که این ایرلاین در ادامه راه شاهد تغییرات باشد باید گفت که، با گسترش تکنولوژی در حمل و نقل و احتیاج به سرعت بخشیدن به گسترش صنعت حمل ونقل هوایی در عمان این احتیاج به وجود آمد که بسیاری از سایت ها و منابع مختلف برای بهبود و ارتقاء این ایرلاین مورد استفاده قرار بگیرند.

پس از اعمال این تغییرات در راه بهسازی این ایرلاین، این شرکت تبدیل به شرکتی به با مضمون سهامی عام شد. در ادامه این تغییرات شرکت هواپیمایی عمان ایر، 13 فروند هواپیما از شرکت Gulf Air خریداری نمود. این خرید جدید به شرکت اجازه داد تا هواپیماهای توربوپراپ Fokker 27-600 خود را با سری جدید جایگزین نمایند. در سال بعد از این تحولات، سرویس های حمل و نقل عمان ایر شروع به ارائه خدمات مسافربری دراز خلیج فارس به سالالاه شروع شد. با توجه به روند تغییراتی که همچنان از 1983 تا سال 1993 در این شرکت جریان داشت، تجهیزات جدید مخصوصا امکاناتی جدید تر برای بهبود خدمات مشتریان به تجهیزات و دانش شرکت اضافه گشت.

در سال 1993، شرکت هواپیمایی عمان ایر برای اولین بار با بوئینگ 300- 737 جهت خدمات حمل و نقل هوایی از مسقط به صلاله پرواز کرد. در ژوئیه همان امسال، اولین پرواز بین المللی عمان ایر به دبی انجام شد. در اکتبر سال 1998، عمان ایر توانست یکی از اعضای یاتا گردد. گسترش پرواز به نقاط دیگر با سرعت زیاد و با خدمات مدرن در ماه نوامبر 1993، شروع شد. پرواز به کویت و کراچی در ماه اکتبر انجام شد. در ژانویه سال 1994 اولین پرواز به مقصد کلمبو صورت گرفت. در بین سال های 1995 تا سال 1997، پرواز به بمبئی، داکا، ابوظبی، دوحه و چنای شروع شد. در انتها همین سال پروازهای گواتر، پیشاور، جده و العین در جهت شبکه خطوط هوایی عمان ایرنهاده شدند.

هواپیمایی عمان خدمات حمل و نقل طولانی مدت را در تاریخ 26 نوامبر سال 2007 با پرواز به بانکوک و لندن شروع کرد. با ورود هواپیمای جدید ایرباس، پروازهایی با مسافت طولانی برنامه ریزی شدند. از ابتدای مارس سال 2010، هواپیمایی عمان توانست به عنوان ایرلاینی در دنیا شناخته گردد که خدمات تلفن همراه و خدمات اینترنت Wi-Fi در جهتهای تعیین به مسافران خود ارائه می دهد. از دیگر افتخارات ان ایرلاین این است که در سال 2011، هواپیمایی عمان جایزه طلایی را برای بهترین هواپیمایی سال در فرانسه دریافت نمود. از نوامبر سال 2010، دولت عمان با داشتن سهام 99.8٪ در خطوط هوایی عمان ایر، به بزرگ ترین سهامدار این شرکت تبدیل شد.

اگر بخواهیم بگوییم که شهر مسقط امروزه چگونه تبدیل به یکی از بزرگ ترین مراکز گردشگری در خاورمیانه تبدیل شده است، اگر جاذبه ها و بسترسازی های مناسبی که برای ایجاد این فضا به وجود آمد را کنار بگذاریم، نقش پر رنگ و مهم عمان ایر را نباید نادیده بگیریم. این ایرلاین با افزایش تعداد پروازهای داخلی و خارجی خود، نقش عمده ای در افزایش نقش شهر مسقط، به عنوان مرکز فعالیت های تجاری، توریستی و صنعتی داشته است. در حال حاضر شرکت هواپیمایی عمان ایر، 34 فروند هواپیما در دست سفارش دارد.

از جمله مقاصدی که عمان ایر به آن ها جهت پروازی دارد عبارتند از : تانزانیا (دارالسلام و زنگبار)، بنگلادش، هندوستان، مالدیو، نپال، پاکستان، سریلانکا، اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور و تایلند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، سوئیس و انگلستان، ایران، بحرین، اردن، کویت، لبنان، عمان، قطر، عربستان و امارات متحده عربی.

یکی از حادثه هایی که برای این ایرلاین به وقوع پیوسته را برای شما در ادامه توضیح می دهیم: در تاریخ 22 ژوئن سال 2013، یک فروند هواپیمای ایرباس مدل A330-200، به همراه 190 نفر از اعضای هیئت مدیره یک مؤسسه، از مسقط به سمت کوالالامپور، پایتخت مالزی در حال پرواز بود که مشکوک به بمب گذاری اعلام شد. هنگامی که هواپیما در جنوب غربی کشور هند در حال پرواز بود خدمه پرواز از این موضوع اطلاع پیدا کردند. پس از فهمیدن این موضوع، خلبان 20 دقیقه بعد هواپیما را در فرودگاه بمبئی به زمین نشاند. از آن جا که در فرودگاه بمبئی بار تمام مسافران مورد بازرسی نهاده شد و هیچ بسته مشکوکی پیدا نشد، هواپیما پس از 8 ساعت فرودگاه بمبئی را ترک کرد و با تاخیری 9 برابر با 9 ساعت، بالاخره به کوالالامپور رسید.

اطلاعات شرکت هواپیمایی عمان ایر

نام شرکت هواپیمایی عمان ایر: Oman Air

کد یاتا: WY

کد ایکائو: OMA

وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی عمان ایر: www.omanair.com

هواپیماهای شرکت هواپیمایی عمان ایر

4 فرووند هواپیمای ایرباس A330-200

6 فروند هواپیمای ایرباس A330-300

1 فروند هواپیمای بوئینگ 737-700

21 فروند هواپیمای بوئینگ 737-800

5 فروند هواپیمای بوئینگ 737-900ER

4 فروند هواپیمای بوئینگ 778-8

4 فروند هواپیمای امبرائر 175

کلاس های پروازی عمان ایر

اکونومی کلاس: امکانات این کلاس پروازی در عمان ایر بر طبق ادعای این ایرلاین از مدرن ترین امکانات پرواز تشکیل شده است. مانیتورهای شخصی، اینترنت و خطوط تلفن ماهواره ای، پذیرایی در حین پرواز، … از امکانات این کلاس پروازی عمان ایر هستند.

بیزینس کلاس: این کلاس پروازی به خاطر راحتی و جاداری جایگاه های مسافران در حین پرواز معروف شده است. نکته قوت این کلاس، استاندارد و راحتی بسیار بالای جایگاه ها و منو های مختلف غذایی و سرگرمی آن است.

فرست کلاس: تا به حال به داشتن سوئیتی اختصاصی در حین پرواز فکر نموده اید؟ پروازهای فرست کلاس عمان ایر شما را گویی به اتاق خوابتان از نوع مجللش برده و در آسمان ها می گرداند. خدمات این پرواز حتی بر روی زمین با راننده خصوصی برای مسافرین این کلاس پروازی ادامه دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 490

به "معرفی شرکت هواپیمایی عمان ایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شرکت هواپیمایی عمان ایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید