موزه مفرغ و سکه و نسخ خطی در لرستان راه اندازی می گردد

به گزارش مجله رویای کره ای، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، موزه مفرغ و سکه و نسخ خطی در لرستان راه اندازی می گردد.

موزه مفرغ و سکه و نسخ خطی در لرستان راه اندازی می گردد

عطا حسن پور گفت: به منظور نمایش اشیا مفرغی و نسخ خطی دو موزه نو سال جاری در لرستان راه اندازی می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار کرد: در سالهای اخیر موزه ها به سمت تخصصی بودن پیش می روند، بنابراین افتتاح موزه ها نیازمند تخصیص اعتبار برای تهیه طرح محتوایی، ایجاد زیرساخت مناسب و بعلاوه تجهیز موزه است.

وی ادامه داد: موزه مفرغ و سکه استان در محل ساختمان باشگاه افسران مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه فلک الافلاک و موزه نسخ خطی در شهرستان بروجرد در دست اقدام هستند که در این راستا با توجه به تخصیص اعتبار اجرا شده، سه فاز از کار تجهیز موزه نسخ انجام گرفته است.

حسن پور اضافه نمود: موزه نسخ بروجرد در صورت تخصیص اعتبار به زودی تکمیل و افتتاح می گردد و موزه مفرغ نیز در حال رایزنی برای تخصیص اعتبار در راستای تجهیز براساس استانداردهای طرح محتوایی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه لرستان با قدمتی بیش از 56 هزار سال بی شک آثار فرهنگی تاریخی بسیاری را در دل خود جای داده، اضافه نمود: این آثار علاوه بر اینکه در موزه های کشور به نمایش گذاشته شده اند، زینت بخش موزه های مطرح جهان نیز هستند، به طوری که در موزه لوور فرانسه یک تالار به مفرغ های لرستان اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه موزه قلعه فلک الافلاک نیز از دهه 70 تا به امروز تعداد زیادی از اشیای تاریخی ارزشمند استان را نمایش داده، ادامه داد: در این راستا اقدامات حفاظتی زیادی به منظور ایمن سازی موزه و سهولت بازدید علاقمندان اجرا شده است.

حسن پور اضافه نمود: تمامی سیستم های برق موزه قلعه فلک الافلاک براساس استانداردهای موزه ای اجرا شده و ژنراتور برق قلعه نیز خریداری و در حال نصب است.

منبع: همگردی
انتشار: 28 شهریور 1402 بروزرسانی: 28 شهریور 1402 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2311

به "موزه مفرغ و سکه و نسخ خطی در لرستان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه مفرغ و سکه و نسخ خطی در لرستان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید