هرگز در سفر این غذاها را نخرید!

به گزارش مجله رویای کره ای، غذا نصف سفر است (اگر نگوییم بیشتر از نصف!). خیلی از تجربه ها و خاطرات لذت بخش ما از یک سفر خوب مربوط به غذاهایی است که در آن سفر خورده ایم!

هرگز در سفر این غذاها را نخرید!

غذا بخش مهمی از آداب و رسوم و فرهنگ هر کشور و شهری است پس در زمان سفر باید رستوران ها را با دقت انتخاب کنید. در هر شهری انتخاب های تقریبا بی شماری پیش روی شما است. می توانید در بین دکه های فروش غذای محلی غرق شوید و یا در پی رستورانی شیک بگردید. قطعا می توانید جایی را هم پیدا کنید که جهانگردی هستند و قیمت هایی بالاتر دارند. به این مکان ها تله جهانگرد می گوییم!

با خواندن این مطلب به شما یاد می دهیم در مسافرت های خارجی تان بدون اینکه میزان زیادی از بودجه تان را خرج کنید، غذاهایی خوب و با کیفت پیدا کنید. این ها نکاتی هستند که لورن در طول سفرش به دور جهان به آنها رسیده است.

از قبل تحقیق کنید

لورن می گوید قبل از اینکه سفرتان را آغاز کنید در اینترنت یا به هر طریق دیگری راجع به رستوران ها و غذا فروشی های شهر مقصد اطلاعات کسب کنید. به علاوه این را هم بدانید که منابع قدیمی تر مانند کتاب راهنمای سفر، روزنامه و مجلات می توانند شما را در این باره گمراه نمایند. چون ممکن است از زمان چاپ نام یک رستوران در کتاب یا مجله تا به حال، تغییرات زیادی در آن به وجود آمده باشد به همین دلیل است که سایت ها منابع قابل اعتماد تری هستند چرا که اطلاعات آنها را در لحظه به روز می گردد.

سوال هایی دقیق بپرسید و منظورتان را واضح بیان کنید

اگر می خواهید از کسی سوال کنید و اطلاعات دریافت کنید تا جایی که می توانید منظورتان را واضح بیان کنید مثلا نگویید من غذای اسپانیایی می خواهم یا هرغذایی باشد خوب است. اگر می دانید پیتزا دوست دارید و این آن چیزی است که می خواهید بخورید بگویید یک رستوران با غذاهای قیمت مناسب می خواهم که برترین پیتزاهای شهر را داشته باشد. واضح منظورتان را بیان کنید تا به برترین نحو هدایت بگیرید.

غذاهای محلی بخورید، اما برترین کیفیتش را

لورن می گوید: من عاشق تجربه کردن غذاهای محلی هر جایی هستم و دوست دارم تمام غذاهای سنتی شهری که به آن سفر نموده ام را بخورم. وقتی در ویتنام زندگی می کردم تمام تلاشم را کردم تا برترین بون چا شهر را پیدا کنم. بون چا غذایی متشکل از نودل برنج، سبزیجات تازه، گوشت خوک و رول های اسپیرینگ سرخ شده است. فرقی ندارد آراچرا است، تاکوی مکزیکی است و یا رمن ژاپنی، به جای غذا خوردن در اولین و نزدیک ترین غذا فروشی، برترین کیفیت از چیزی که می خواهید را پیدا کنید. معمولا افراد محلی که به خوردن علاقه دارند برترین رستوران ها را هم می شناسند و حتی اگر رستورانی که به شما معرفی می نمایند دور است، باز هم ارزش دارد که برای رسیدن به آن راه زیادی طی کنید.

از چیزهای آشنا دوری کنید، مگر آنکه چاره ای نداشته باشید

غذاهایی که می توانید در شهر زندگی خودتان پیدا کنید را نخورید، چرا که یکی از برترین تجربیات سفرتان را از دست می دهید. فست فودهای مختلفی که در همه جای جهان پیدا می شوند ارزش امتحان کردن ندارند. اما اگر می دانید هیچ چیز را به مقدار همبرگر دوست ندارید و تا آن را نخورید خشنود نخواهید بود، پس همین حالا در پی یک همبرگر فروشی بگردید! اگر می دانید از ماهی خام متنفرید، تنها به این دلیل که به ژاپن رفته اید سوشی را امتحان نکنید. درست است که سفر کردن برای تجربه چیزهای تازه است، اما بیشتر از آن به خاطر آن است که به شما خوش بگذرد. به همین دلیل است که در منوی رستوران های تمام جهان چند آیتم همواره پیدا می گردد، مردم در پی راحتی و چیزهای آشنا هستند.

مکان های شلوغ خوب هستند …

این نصیحت را از من داشته باشید، در پی رستوران هایی باشید که شلوغ هستند و به نظر می رسد مشتری های زیادی دارند. ممکن است این به نظرتان مهم نیاید اما واقعا معین نمایند هاست. دوست دارید در رستورانی غذا بخورید که خالی است و آنقدرها هم تمیز به نظر نمی رسد؟ اگر صف مشتری ها تا بیرون از رستوران هم کشیده شده، حتما رستوران خوبی را انتخاب نموده اید. رستورانی که ارزش پول و وقتی که در صف صرف می کنید را دارد.

… اما مکان های جهانگردی خوب نیستند

از مکان هایی که یک منوی مخصوص جهانگرد در بیرون از رستوران دارند و یا منوشان به چند زبان نوشته شده است پرهیز کنید. بعلاوه از غذاخوری هایی که برای جذب مشتری در بیرون از رستوران یک کارمند دارند که شما را به داخل دعوت می نماید هم بپرهیزید. تنها در برخی مواقع غذاهای مخصوص جهانگرد ها خوب هستند. گاهی این غذاها همان غذاهای محلی اند که با ذائقه جهانگرد ها درست می شوند و طعم عجیب و غریبی نمی دهند، در این مواقع بد نیست آنها را امتحان کنید.

آب معدنی بنوشید

اگر به شهر یا کشوری سفر نموده اید که از سلامت آب آن مطمئن نیستید، تنها از آب معدنی بهره ببرید. بعلاوه مطمئن شوید یخی که درون نوشابه تان انداخته اید هم از آب تصفیه شده بوده! بد نیست که آب معدنی را به صورت عمده خریداری کنید تا مقرون به صرفه تر دربیاید، به علاوه گاهی هتل ها و رستوران ها آب را به قیمت بالا تری می فروشند. سبزیجات و میوه هایی که می خرید را حتما با آب بشویید. اگر دچار مسمومیت غذایی شدید نترسی، راه حل های سریعی وجود دارند که می توانند به سرعت حالتان را خوب نمایند.

خیلی صرفه جو نباشید

طبیعی است که بعد از خرج کردن پول زیادی برای پرواز و هتل برای رسیدن به یک کشور خارجی، بخواهید بقیه پول تان را بودجه بندی کنید. بله شما باید حواستان به خرج کردن تان باشد و پول تان را هوشمندانه بودجه بندی کنید، اما این را هم در نظر داشته باشید که باید تا جایی که می توانید از سفرتان لذت ببرید و چیزهای تازه را تجربه کنید. لورن می گوید: وقتی در سفر هستم ریخت و پاش ها و ولخرجی هایی می کنم که هرگز در خانه نمی کنم. معمولا غذاهای خوشمزه و گران باعث این ولخرجی ها هستند! این کار باعث می گردد احساس خوبی پیدا کنم، که هدف سفر هم همین است!

منبع: فوت و فن / travelandleisure.com
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2135

به "هرگز در سفر این غذاها را نخرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرگز در سفر این غذاها را نخرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید