آمریکا بخشی از نیروهای خود را از عراق خارج کرد خبرنگاران

به گزارش مجله رویای کره ای، ارتش آمریکا تعدادی از نیروهای خود را از استان اربیل کردستان عراق در شمال این کشور خارج کرد.

آمریکا بخشی از نیروهای خود را از عراق خارج کرد خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران این کاهش نیرو با تأخیر افزون بر یکساله از تصویب قانون منع حضور نیروهای خارجی و اشغالگر در عراق توسط مجلس این کشور صورت می گیرد.

بر اساس اطلاعات منتشره دولت عراق، شمار نیروهای آمریکایی خارج شده امروز در حدود دو هزار و 500 نفر برآورده شده است اما با توجه به اینکه دولت عراق راساً هیچ دخالتی در فرایند انتقال و جابجایی اشغالگران ندارد، گمان می رود این عدد بیشتر از تعداد اعلام شده باشد.

در همین پیوند، کانال تلگرامی صابرین نیوز با انتشار خبر بازگشت نیروهای آمریکایی به پایگاهی در تگزاس، شمار نیروهای انتقال داده شده را زیاد توصیف کرد اما به تعداد دقیق آنها اشاره نکرد.

گفتنی است این نیروها در پایگاه الحریر واقع در شمال اربیل حضور داشتند که حدود یکماه پیش مورد حمله موشکی قرار گرفت و شلیک سه راکت به مکانی که براساس اعلام آمریکایی ها نزدیکی محل استقرار نیروهای آمریکا عنوان شده بود، دست کم هشت زخمی و یک کشته بر جای گذاشت.

کشته شده این حمله بنا به گفته فرمانده پایگاه یک پیمانکار غیرنظامی بود که بر اثر حمله قلبی ناشی از حمله جان سپرد.

نیروهای آمریکا و ناتو با عنوان خود ساخته ائتلاف بین المللی علیه داعش به رغم گذشت بیش از یکسال از تصویب قانون ممنوعیت حضورشان در عراق توسط مجلس این کشور، به بهانه آنچه آموزش نظامی می خوانند از اجرای قانون و ترک کشور سر باز زده اند.

این حضور در حالی علیه داعش عنوان شده که بیشترین فعالیت این گروهک تروریستی در استانهای اشغالی عراق است که نیروهای نظامی آمریکایی در آنها حضور گسترده دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1578

به "آمریکا بخشی از نیروهای خود را از عراق خارج کرد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا بخشی از نیروهای خود را از عراق خارج کرد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید