اثرات کرونا بعد از بهبودی در بیماران باقی می ماند

به گزارش مجله رویای کره ای، برخی از پزشکان بر این باورند که اثرات ویروس کرونا حتی پس از بهبودی در بدن بیماران باقی می ماند.

اثرات کرونا بعد از بهبودی در بیماران باقی می ماند

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از لس آنجلس تایمز، تحقیقات نشان می دهد که در برخی موارد عفونت ناشی از ویروس کرونا به کل بدن بیمار آسیب وارد می کند و این آسیب ها حتی بعد از بهبودی نیز باقی می مانند.

دانشمندان چینی نمونه خون 34 بیمار مبتلا به ویروس کووید-19 را خبرنگارانلیز کرده و متوجه شدند سطح واحدهای بیولوژیکی در بهبودیافته گان به میزان عادی بازنمی شود. تفاوتی ندارد که بیمار از نوع ضعیف یا شدید عفونت ناشی از ویروس کرونا بهبود یافته باشد، میزان بسیاری از واحدهای بیولوژیکی در بدن آنها توانایی بازگشت به اندازه طبیعی را ندارند. یافته های جدید حاکی از آن است که اختلال عملکرد کبد پس از بهبودی نیز در این بیماران ادامه دارد.

به گفته گروه تحقیقاتی، به نظر می رسد آسیب وارده به قلب بیماران مبتلا به ویروس کرونا تا مدت طولانی باقی خواهد ماند. نتایج مطالعات در شروع شیوع ویروس کووید-19 در چین نشان می دهد که نارسایی قلبی در 12 درصد از بهبودیافته گان کرونا، حتی در مواردی که دچار اختلال در دستگاه تنفسی شده بودند، نیز دیده می شود. از آنجایی که زمان زیادی بهبودی بیماران این بیماری جدیدی نمی گذرد، پزشکان نگران فرایند بهبود برخی از ارگان های در بهبودیافته گان کرونا شده اند.

یکی دیگر از سوالاتی که پاسخ به آن به گذر زمان نیاز دارد، این است که آیا امکان دارد ویروس کووید-19 در بدن فرد به صورت غیرفعال باقی بماند و چند سال بعد به شکل متفاوتی بروز کند؟

انتهای پیام/4021/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 981

به "اثرات کرونا بعد از بهبودی در بیماران باقی می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثرات کرونا بعد از بهبودی در بیماران باقی می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید