از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستورالعمل فعالیت شورای پژوهشی ابلاغ شد، پژوهش به ژست مدیریتی تنزل پیدا نکند

به گزارش مجله رویای کره ای، به مناسبت هفته پژوهش و فناوری، دستورالعمل نحوه تشکیل و فعالیت شورای پژوهشی از سوی محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شد.

از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستورالعمل فعالیت شورای پژوهشی ابلاغ شد، پژوهش به ژست مدیریتی تنزل پیدا نکند

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، محمد شریعتمداری در متن این ابلاغیه نامگذاری ایام را فرصتی برای گفت و گو و بیان ایده ها دانسته و تاکید نموده است: این فرصت از آن رو مهم است که اگر کلمات، گفتمان ها، نمادها و ایده ها به عنوان هنجار رفتاری پذیرفته شوند، می توانند به اعمال و رفتارهای خاصی منجر شوند. بر این اساس هفته پژوهش و فناوری بهانه ای است برای بازخوانی این کلام مهم رهبری معظم انقلاب که فرمودند: مسائل موجود کشور با تکیه بر علم و پژوهش قابل حل است.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگر این ابلاغیه می افزاید: اینجانب به عنوان مسئول وزارتخانه ای که اجتماعی ترین نهاد کشور محسوب می گردد، به صراحت بیان می کنم که برای رویارویی با مسائل متنوع حوزه ماموریت این وزراتخانه نیازمند همراهی،کمک پژوهشگران و محققان هستم تا با فراوری دانش نظری و کاربردی به توصیه و راهکارهای سیاستی در حوزه های مختلف تعاون، کار و رفاه اجتماعی دست یابیم. باید متذکر شوم که به باور من، پژوهش و تحقیق در حیطه عملکرد این وزارتخانه ، باید به کارآمد کردن سیاستگذاری، نقد و ارزیابی فرایندهای سیاستگذاری، حل مسائل مردم، افزایش امید اجتماعی و ارتقای اعتماد اجتماعی منجر گردد.

شریعتمداری می افزاید: مسلم است حوزه سیاستگذاری، تصمیم گیری و مدیران اجرایی نیز باید ملزم باشند که نتایج پژوهش ها و تحقیقات را در فرایند سیاستگذاری دخالت دهند. نباید اجازه داد که پژوهش و تحقیق به یک شعار، عکس یادگاری یا یک ژست مدیریتی تنزل یابد.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تصریح می نماید: باید اذعان کنم به رغم آن که در ایام تصدی مسئولیت وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی با افتخار از مشورت ها و همراهی جمع فراوانی از اندیشمندان و پژوهشگران بهره مند بودم و دانش این محققان در تصمیمات و سیاستگذاری ها بسیار موثر و اصلاح کننده بوده، اما با هدف ایجاد ارتباط ساختارمند بین سیاستگذاران و مدیران ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پژوهشگران تشکیل شورای عالی پژوهش در وزارتخانه ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در انتها اعلام کرد: تاکید می کنم همه بخش ها و واحدهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، سازمان ها، صندوق ها و شرکت های تابعه موظف هستند از تصمیمات این شورا تبعیت نموده و نهایت همکاری را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1420

به "از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستورالعمل فعالیت شورای پژوهشی ابلاغ شد، پژوهش به ژست مدیریتی تنزل پیدا نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستورالعمل فعالیت شورای پژوهشی ابلاغ شد، پژوهش به ژست مدیریتی تنزل پیدا نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید