اعلام آمادگی وزیر خارجه در سایه انگلیس برای رهبری حزب کارگر

به گزارش مجله رویای کره ای، وزیر امور خارجه دولت در سایه انگلیس به طور رسمی خاطرنشان کرد وارد رقابت برای تصاحب رهبری حزب کارگر خواهد شد.

اعلام آمادگی وزیر خارجه در سایه انگلیس برای رهبری حزب کارگر

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امیلی تورن بری وزیر امور خارجه دولت در سایه انگلیس روز چهارشنبه گفت وارد عرصه رقابت برای رهبری حزب کارگر خواهد شد.

به نوشته روزنامه گاردین، تورن بری که از مخالفان برگزاری همه پرسی دوم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) است، گفته است جانشین جرمی کوربین رهبر فعلی حزب کارگر باید بر اساس دیدگاه راهبردی و خرد سیاسی انتخاب شوند، نه نظری که درباره برگزیت ارائه می نمایند.

با این که چند عضو سرشناس دیگر این حزب مانند لیزا ناندی، کلیو لویس و دیوید لمی گفته اند ورود به رقابت برای رهبری آن را درنظر دارند، تورن بری اولین فردی است که به طور رسمی آن را اعلام می نماید.

از دیگر اعضای حزب کارگر که شانس بالایی برای رهبری آن را دارند می توان به ربکا لانگ بیلی که مورد تأیید حامیان کوربین قرار گرفته است و جس فیلیپس و ایوت کوپر اشاره نمود.

تورن بری پیش تر هشدار داده بود برگزاری انتخابات پیش از سر و سامان دریافت شرایط برگزیت می تواند به ضرر حزب کارگر تمام گردد.

در نهایت بوریس جانسون رهبر حزب محافظه کار و نخست وزیر انگلیس توانست مجلس را مجاب کند با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت کند.

این انتخابات روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار و نتایج آن صبح آدینه اعلام شد. بر اساس نتایج این انتخابات، حزب محافظه کار به رهبری جانسون توانست اکثریت شنماینده خود را به کثریتی قاطع تبدیل کند. در این انتخابات حزب محافظه کار 365 کرسی، حزب کارگر 203 کرسی، حزب ملی اسکاتلند 48 کرسی و حزب لیبرال دموکرات 11 کرسی را تصاحب کردند.

این پیروزی قاطع غیرمنتظره، بهترین نتیجه برای حزب محافظه کار از زمان پیروزی مارگارت تاچر در سال 1987 محسوب می گردد. جانسون پیشتر در مراسم رونمایی از برنامه حزب محافظه کار برای دولت بعدی، وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات، انگلیس روز 31 ژانویه (11 بهمن) اتحادیه اروپا را ترک خواهد نمود.

این شکست بزرگ برای حزب کارگر موجب شد کوربین در یادداشتی در گاردین بنویسد: ما متحمل شکست سختی شدیم و من مسئولت خود را در قبال آن می پذیرم. او گفت تا بهار سال آینده از سمت خود کناره گیری می نماید.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 616

به "اعلام آمادگی وزیر خارجه در سایه انگلیس برای رهبری حزب کارگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی وزیر خارجه در سایه انگلیس برای رهبری حزب کارگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید