افتتاح 101 پروژه در بخش کشاورزی کرمانشاه

به گزارش مجله رویای کره ای، به گزارش خبرنگاران، خسرو شهبازی امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه از افتتاح101 پروژه بخش کشاورزی استان کرمانشاه با اعتبار بیش از305 میلیارد ریال در هفته دولت اطلاع داد و گفت: این پروژه ها با اشتغالزایی 365 نفر در بخش کشاورزی استان کرمانشاه به بهره برداری می رسد که از این تعداد 80 پروژه عمرانی و 21 پروژه تسهیلاتی است.

افتتاح 101 پروژه در بخش کشاورزی کرمانشاه

وی گفت: حدود 80 پروژه عمرانی با اعتباری بیش از 90 میلیارد ریال شامل 73 پروژه سیستم های نوین آبیاری تحت فشار در سطح 631 هکتار، طرح ماهیان سردآبی 600 هزار قطعه ای در شهرستان دالاهو، طرح غنی سازی جنگل در سطح 100 هکتار در شهرستان های پاوه و روانسر، 5 هکتار جنگل جاده سلامت، جنگل کاری کریدور بیستون کرمانشاه و اجرای عملیات آبخیزداری در سطح 5 هکتار و 607 طرح است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: پروژه های تسهیلاتی بخش کشاورزی قابل افتتاح 21 پروژه با اعتبار بیش از 215 میلیارد ریال می باشد که 68 میلیارد و 410 میلیون ریال از این اعتبار تسهیلات بانکی بوده که در اختیار متقاضیان قرار گرفته و 146 میلیارد و 690 میلیون ریال آورده کلی متقاضیان پروژه هاست.

شهبازی ادامه داد: این 21 پروژه های تسهیلاتی شامل 9 پروژه مربوط به بخش دامپروری با اشتغال 36 نفر، هشت پروژه فراوریات گیاهی با اشتغال 26 نفر و 4 پروژه نیز در حوزه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی با اشتغال 35 نفر است.

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت در حوزه دامپروری پروژه های شاخصی افتتاح می شوند، توضیح داد: پروژه های دامپروری شامل مرغداری 20 هزار قطعه ای در شهرستان هرسین، پرورش مرغ تخم گذار 35 هزار قطعه ای شهرستان روانسر، مرغداری تخم گذار 42 هزار قطعه ای شهرستان جوانرود، گوسفند داشتی 250 راسی و پرواربندی بره شهرستان اسلام آبادغرب، پرورش مرغ گوشتی 20 هزار قطعه ای شهرستان هرسین است. شهبازی پروژه های فراوریات گیاهی را نیز شامل باغ انگور داربستی 5 هزار متر مربعی در شهرستان کنگاور، احداث گلخانه یک هکتاری روژین تاک، احداث 4 گلخانه دیگر در سطح شهرستان کرمانشاه و احداث باغ دیم در سطح 6 هکتار اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه توضیح داد: در حوزه صنایع تبدیلی 4 پروژه قابل افتتاح داریم که در هفته دولت به بهره برداری خواهند رسید. شهبازی یادآور شد: این پروژه ها شامل فراوری و فرآوری لبنی به ظرفیت 18 و 300 تنی در صحنه، سورتینگ و بسته بندی حبوبات، احداث سیلوی ذخیره گندم 20 هزار تنی در شهرستان های دالاهو و صحنه همچنین سورتینگ و بسته بندی 2 هزار تنی شهرستان هرسین است. وی همچنین به پروژه های قابل افتتاح در بخش آب و خاک پرداخت و گفت: در این بخش 73 پروژه سیستم های آبیاری تحت فشار با سطحی بالغ بر 631 هکتار به بهره برداری می رسد که 17 پروژه در پاوه، هشت پروژه در کرمانشاه، 33 پروژه در صحنه، 8 پروژه در اسلام آبادغرب و مابقی در شهرستانهای سنقر، هرسین، جوانرود و ثلاث باباجانی واقع گردیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: در حوزه شیلات یک پروژه ماهیان سردابی با فراوری 600 هزار قطعه در سال یکی از پروژه های شیلاتی در شهرستان دالاهو در هفته دولت آماده بهره برداری است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 24

به "افتتاح 101 پروژه در بخش کشاورزی کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 101 پروژه در بخش کشاورزی کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید