اولین واکنش رسمی قاهره به تظاهرات برای کناره گیری سیسی

به گزارش مجله رویای کره ای، در نخستین واکنش رسمی نهاد ریاست جمهوری مصر به تظاهرات مردم این کشور که خواهان برکناری عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و نظامش شده اند، هیئت کل اطلاعات وابسته به ریاست جمهوری این کشور خواست، به دلیل وجود هرج و مرج و جعل حساب های کاربری در شبکه های مجازی، به این شبکه ها به عنوان منابع اخبار و گزارش ها استناد نشود.

اولین واکنش رسمی قاهره به تظاهرات برای کناره گیری سیسی

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه عربی 21، این هیئت در بیانیه ای خطاب به رسانه ها و خبرنگاران بین المللی حاضر در مصر اظهار داشت، با توجه آنچه که رسانه های جهانی به وسیله خبرنگاران خود در قاهره طی 24 ساعت گذشته منتشر کردند، پیگیری نموده است و از این رو، بار دیگر اهمیت پایبندی به اصول حرفه ای متعارف در حوزه روزنامه نگاری و رسانه را به خبرنگاران و همه رسانه ها متذکر می گردد.

هیئت مذکور از رسانه ها خواست، تنها آن دسته از وقایعی را منتشر نمایند که خود خبرنگاران مشاهده نموده اند یا اینکه از منابع معلوم و معتبر خود بگیرند که دو منبع دیگر مورد اعتماد که این وقایع را به چشم خود دیده اند، آن را تایید نمایند.

هیئت کل اطلاعات وابسته به ریاست جمهوری خواهان این شد که به عنوان منابع اخبار و گزارش ها به شبکه های مجازی استناد نگردد، به ویژه که در این شبکه ها هرج و مرج، جعل حساب های کاربری و دروغ وجود دارد.

همچنین سامح شکری، وزیر خارجه مصر تحریک رسانه های ترکیه ای و قطری علیه مصر و درخواست این رسانه ها برای مشارکت در تظاهرات حامی آشوب را محکوم کرد.

وی در مصاحبه تلفنی با برنامه الحکایة در شبکه ام بی سی مصر گفت: درخواست های تحریک آمیز مردود بوده و نتیجه ای در بر نخواهد داشت. این تحریک در داخل مصر هیچ پاسخی را دریافت نخواهد کرد و بیانگر کینه ای پنهان نسبت به دستاوردهای پنج سال اخیر مصر است.

این مقام مسئول گفت که در واکنش به آنچه که رسانه ها درباره برپایی تظاهرات در مصر منتشر کردند، در جریان حضورش در نیویورک با تعدادی از رسانه ها گفت وگو نموده است.

وی در ادامه از رسانه ها خواست تصاویر اوضاع واقعی کشورش را منتشر نمایند.

مصر روز آدینه شاهد تظاهرات در شهرهای مختلف بود و مردم خواهان کنار رفتن سیسی به عنوان رهبر کودتا بودند و شبکه های مخالفان دولت نیز در خارج از کشور و فعالان به وسیله شبکه های مجازی، فیلم های ویدئویی این تظاهرات را منتشر کردند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 403

به "اولین واکنش رسمی قاهره به تظاهرات برای کناره گیری سیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین واکنش رسمی قاهره به تظاهرات برای کناره گیری سیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید