این بار یک فایل صوتی شفافیت انتخابات افغانستان را زیر سوال برد

به گزارش مجله رویای کره ای، با انتشار یک فایل صوتی منتسب به دسته انتخاباتی دولت ساز نگرانی ها از عدم شفافیت در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان افزایش یافت.

این بار یک فایل صوتی شفافیت انتخابات افغانستان را زیر سوال برد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، فایل صوتی در فضای مجازی منتسب به شینکی ذهین کروخیل نماینده کابل در مجلس افغانستان منتشر شده که از نگرانی ها درباره شفافیت انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر می دهد.

این فایل صوتی که به سرعت در شبکه های اجتماعی منتشر شد درباره افزایش احتمال ارتباط پنهانی میان دسته انتخاباتی دولت ساز به رهبری اشرف غنی و نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) افشاگری می نماید.

کروخی در این فایل صوتی تأکید می نماید که بواسطه تماسی که از سوی یوناما با وی گرفته شده، برای ارائه توضیحاتی و دفاع درباره واقعه شکسته شدن مهر و موم ورودی ساختمان مرکز اطلاعات انتخابات باید به دفتر یوناما مراجعه نمایند.

وی تصریح می نماید به دلیل اینکه مخالفت طرف های مقابل و درخواستی که برای شفافیت بیشتر اجرا شده، باید با دلایل قوی این موضوع را رد کنیم.

این عضو تیم دولت ساز با نام بردن دیگر اعضای این دسته انتخاباتی از جمله محمد عمر داوودزی و داوود سلطان زوی از دیگر اعضا درخواست می نماید تا برای دفاع از موقعیت خود و ایجاد شفافیت به دفتر یوناما بروند.

با این حال موضوعی که حائز اهمیت است؛ موقعیت دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد یا یوناما در مواجهه با این مسئله است و چرا باید دسته انتخاباتی دولت ساز برای رویداد شکسته شدن مهر و موم ورودی ساختمان مرکز اطلاعات انتخابات به این دفتر جوابگو باشد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 527

به "این بار یک فایل صوتی شفافیت انتخابات افغانستان را زیر سوال برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این بار یک فایل صوتی شفافیت انتخابات افغانستان را زیر سوال برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید