بزرگترین رزمایش نظامی روسیه در نزدیکی آب های آمریکا در آلاسکا

به گزارش مجله رویای کره ای، ارتش روسیه اظهار داشت در نزدیکی آلاسکا، منطقه تحت مالکیت ایالات متحده، عظیم ترین رزمایش نظامی از زمان فروپاشی اتحادیه جماهیرشوروی را برگزارکرد.

بزرگترین رزمایش نظامی روسیه در نزدیکی آب های آمریکا در آلاسکا

از پروفایل ما bestcanadatours دیدن نمایید.

به نقل از یورونیوز، دریادار نیکولای یومنوف، فرمانده نیروی دریایی ارتش روسیه گفت بیش از 50 کشتی جنگی و حدود 40 جنگنده روس در این رزمایش در دریای برینگ شرکت داشتند که هدف اصلی این رزمایش آزمایش موشک های چندمنظوره ارتش بوده است. یومنوف تاکید نمود که این اولین بار است که روسیه در حال برگزاری چنین رزمایش گسترده ای است.

معلوم نیست ارتش روسیه چه زمانی رزمایش را شروع نموده و یا این که آیا این عملیات به انتها رسیده یا نه.

فرمانده نیروی دریایی ارتش وسیع ترین کشور دنیا در خصوص این رزمایش همچنین بیان کرد: دولت ولادیمیر پوتین میخواهد قدرت نظامی خود در نزدیکی قطب شمال را افزایش دهد.

در سال های اخیر ارتش روسیه چندین پایگاه نظامی و فرودگاه موقت در نزدیکی قطب شمال تاسیس نموده و تقویت حضور نظامی خود در منطقه قطب شمال را در اولویت قرار داده است. تصور می گردد یک چهارم منابع بکر و قابل استخراج نفت و گاز طبیعی کره خاکی در این منطقه قرارداشته باشد. کارشناسان مالی آمریکایی در گزارش های متعدد ارزش منابع انرژی نزدیک به قطب شمال را بیشتر از 30 تریلیون دلار ارزش گذاری نموده اند.

در این رزمایش به جز ناوچه های جنگی و جنگنده ها، زیر دریایی های اتمی روسیه نیز شرکت نموده اند. هم چنین موشک های کروز مدل انیکس نیز در این رزمایش مورد آزمایش قرارگرفته اند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1207

به "بزرگترین رزمایش نظامی روسیه در نزدیکی آب های آمریکا در آلاسکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین رزمایش نظامی روسیه در نزدیکی آب های آمریکا در آلاسکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید