سفر به کانادا: تابعیت کانادا برای وبلاگ نویس مخالف سعودی

به گزارش مجله رویای کره ای، اعضای مجلس عوام کانادا به اتفاق آرا به اعطای تابعیت کانادایی به رائف بدوی وبلاگ نویس عربستانی رای دادند.

سفر به کانادا: تابعیت کانادا برای وبلاگ نویس مخالف سعودی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از عربی 21، اعضای مجلس عوام کانادا به اتفاق آرا روز چهارشنبه بیانیه ای را خطاب به جاستین ترودو نخست وزیر کانادا تصویب کردند و خواهان اعطای تابعیت کانادایی به رائف بداوی، وبلاگ نویس سعودی شدند. وی از سال 2012 در زندان عربستان به سر می برد. همسر و سه فرزند وی در کانادا زندگی می نمایند.

در این طرح از مارکو مندیچینو وزیر مهاجرت خواسته شده است تا از اختیارات خود برای اعطای تابعیت کانادایی به بدوی به منظور بهبود شرایط خاص و غیرمعمول وی استفاده کند.

رائف بدوی وبلاگ نویس 36 ساله اهل عربستان سعودی روز 17 ژوئن سال 2012 دستگیر شد. او در وبلاگ خود مطالبی انتقادی درباره تفسیر تندروانه ای منتشر می کرد که از اسلام در این کشور بر تمامی قوانین حاکم است. او دو سال پس از دستگیری اش به اتهام توهین به اسلام به 10 سال زندان و هزار ضربه شلاق محکوم شد. وی 50 ضربه شلاق دریافت کرد، اما اجرای مابقی حکم پس از اعتراضات جهانی به حالت تعلیق درآمد.

ایو-فرانسوا بلانشت رئیس مجمع نمایندگان کبک پس از تصویب این بیانیه گفت: اکنون که این درخواست رسمی مجلس نمایندگان تصویب شده است، جاستین ترودو و وزیرش مارکو مندیچینو باید نسبت به این درخواست اقدام نمایند.

وی در بیانیه ای اضافه کرد: هر روز که می گذرد برای رائف بدوی مهم است، چرا که اوضاع جسمانی وی رو به وخامت است.

روابط میان اتاوا و ریاض در تابستان 2018 به وخامت گرایید پس از آنکه دولت کانادا از مقامات سعودی خواست فعالان حقوق بشر سعودی، از جمله سمر بدوی، خواهر رائف بدوی را آزاد کند.

همسر و سه فرزند بدوی که در کبک زندگی می نمایند، قبلاً تابعیت کانادا را دریافت نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1456

به "سفر به کانادا: تابعیت کانادا برای وبلاگ نویس مخالف سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کانادا: تابعیت کانادا برای وبلاگ نویس مخالف سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید