تاکید سازمان ملل بر مشارکت دادن جدایی طلبان جنوب یمن در حل بحران این کشور

به گزارش مجله رویای کره ای، فرستاده سازمان ملل به یمن تاکید نمود که حل و فصل بحران در این کشور بدون مشارکت گروه های جنوبی امکان پذیر نیست.

تاکید سازمان ملل بر مشارکت دادن جدایی طلبان جنوب یمن در حل بحران این کشور

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت اماراتی ارم نیوز، مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل به یمن در بیانیه ای گفت: از زمانی که پست فرستاده سازمان ملل را برعهده گرفته ام بارها تاکید نموده ام که حل بحران در یمن بدون مشارکت تمامی گروه های این کشور از جمله جدایی طلبان جنوب یمن ممکن نیست. در نتیجه برای برقراری صلح در این کشور و حل دائم بحران باید تمامی گروه ها مشارکت داشته باشند.

وی اضافه نمود: طی چند ماه اخیر با تعدادی از گروه های جدایی طلب جنوب یمن درباره مشارکتشان در روند سیاسی صحبت کردم و شاهد آمادگی آنها برای حل مسالمت آمیز بحران بودم. من برای توافق با آنها درباره مشارکتشان در روند سیاسی کوشش می کنم و به مذاکراتمان در هفته های آینده ادامه می دهیم.

گریفیتس تاکید نمود: من از تمامی یمنی ها می خواهم برای ایجاد فضای مناسب جهت برگزاری مذاکرات برای سرانجام جنگ در این کشور و تحقق ثبات در اقتصاد و ارائه خدمات اساسی همکاری داشته باشند.

پیشتر عیدروس الزبیدی، رئیس شورای انتقالی جنوب یمن با مارتین گریفیتس در امان دیدار و درباره کوشش ها برای حل بحران یمن صحبت کرد.

شورای انتقالی جنوب یمن بعد از دیدار با گریفیتس گفت: فرستاده سازمان ملل مساله جنوب یمن را به خوبی درک می نماید و می خواهد این مساله به صورت عادلانه حل گردد.

در این دیدار الزبیدی از تمایل گریفیتس برای مشارکت شورای انتقالی جنوب یمن در مذاکرات حل بحران استقبال و موافقت اولیه و غیرمشروط خود را برای شرکت در مذاکرات گفت. قرار است مذاکرات صلح یمن در ژنو به زودی برگزار گردد.

از سوی دیگر، عبدربه منصورهادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن از هیئت دولت مستعفی در مذاکرات صلح خواست مساله تحویل جسد علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن و آزادی فرزندانش را که ادعا می گردد انصارالله آنها را بازداشت نموده در راس اولویت های خود قرار بدهند.

معمر الإریانی، وزیر اطلاع رسانی دولت مستعفی یمن گفت: پیغام منصور هادی مهم است و باید همگان در کنگره سراسری مردمی یمن و خارج از آن به این پیغام اهمیت بدهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 34

به "تاکید سازمان ملل بر مشارکت دادن جدایی طلبان جنوب یمن در حل بحران این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید سازمان ملل بر مشارکت دادن جدایی طلبان جنوب یمن در حل بحران این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید