تحرکات تازه نظامی هند در مرز مشترک با پاکستان

به گزارش مجله رویای کره ای، دهلی نو تعدادی سامانه موشکی و جنگ افزارهای جدید به خط کنترل مرزی مشترک با پاکستان منتقل کرد.

تحرکات تازه نظامی هند در مرز مشترک با پاکستان

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ای.آر.وای نیوز؛ هند به تازگی تعدادی جنگ افزار جدیدی از جمله موشک های ضد تانک به مرز مشترک با پاکستان موسوم به خط کنترل مرزی منتقل نموده است.

رسانه های پاکستانی ضمن انتشار گزارش هایی از رفت و آمدهای مشکوک و بیشتر شدن تحرکات نظامی هند در خط کنترل مرزی آن را نقطه شروع بحرانی بزرگ دانستند.

به دنبال این تحولات وزارت خارجه پاکستان ضمن ارسال نامه ای به عارف علوی رئیس جمهور این کشور خواهان برگزاری یک جلسه فوری میان دستگاه های دولتی و امنیتی شده است.

همچنین قرار است عارف علوی ضمن ارسال نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل این شورا را در جریان آخرین تحولات مرزی دو کشور قرار دهد.

علاوه بر این گفته می گردد هند در پنج نقطه از مرز مشترک دو کشور موانع مرزی را کمی جابجا نموده است.

شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در این خصوص گفت: ما تحرکات هند را به دقت زیر نظر داریم و ارتش پاکستان در آماده باش کامل به سر می برد.

گفتنی از زمان پیروزی حزب بی جی پی در انتخابات هند تنش میان اسلام آباد و دهلی نو در حال افزایش است و دو کشور جنگی کوتاه مدت را نیز تجربه کردند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 620

به "تحرکات تازه نظامی هند در مرز مشترک با پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحرکات تازه نظامی هند در مرز مشترک با پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید