تسلط ارتش و کمیته های مردمی یمن بر مناطقی در شمال مأرب

به گزارش مجله رویای کره ای، منابع محلی در استان مأرب گزارش دادند که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی پیروز شدند بر مناطق و پایگاه های نظامی در شمال شهر مأرب مسلط شوند.

تسلط ارتش و کمیته های مردمی یمن بر مناطقی در شمال مأرب

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع محلی گزارش دادند که ارتش و کمیته های مردمی یمن بامداد روز چهارشنبه پیروز شدند بر مناطق و پایگاه های نظامی در شمال شهر مأرب مسلط شوند.

این منابع گفتند که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی توانستند مناطق الخسف، البرش، قرن منصور و الأقشع در شمال شهر مأرب را تحت سیطره کامل خود درآورند.

طبق گزارش وبگاه وکالة الصحافة الیمنیة، نیروهای ائتلاف بین المللی از پایگاه های خود در این مناطق به سمت اردوگاه الکنایس در شمال مأرب عقب نشینی نموده اند و همچنین سرنوشت صالح الروساء ملقب به أسد الإصلاح فرمانده جبهه شمالی شهر مأرب نامعلوم است.

34 بار حمله هوایی به پنج استان

ائتلاف متجاوز سعودی در ادامه نقض توافق آتش بس الحدیده، در 24 ساعت گذشته، 34 بار حمله هوایی به پنج استان یمن انجام داد.

یک منبع نظامی در این باره به خبرگزاری سبأ یمن گفت که نقض آتش بس از سوی ائتلاف سعودی در 24 ساعت گذشته به 50 مورد رسید که اعم از پرواز هواپیمای جاسوسی، حملات موشکی و توپخانه ای و شلیک گلوله است.

بر اساس این گزارش، نیروهای متجاوز سعودی جنوب شرقی حیس را هدف شلیک 10 گلوله توپخانه قرار داده و 15 خمپاره نیز به غرب مثلث العدین و مناطق مختلف حیس شلیک کردند.

ائتلاف متجاوز سعودی همچنین 11 گلوله توپخانه و مسلسل سنگین به سمت مزارع شهروندان در منطقه الجبلیه از توابع التحیتا و 12 خمپاره و پنج کاتیوشا به دو منطقه الجاح و القرشیه در منطقه بیت الفقیه شلیک کردند.

منابع یمنی گزارش دادند که هواپیماهای ائتلاف متجاوز سعودی در دو نوبت منطقه بنی معاذ از توابع سحار و نیز شبکه ارتباطات در منطقه حیدان در استان صعده را بمباران کردند.

هواپیماهای جنگی ائتلاف سعودی همچنین در دو نوبت نیز منطقه بنی حسن در عبس واقع در استان حجه و منطقه ریده و حرف سفیان در استان عمران را هدف قرار دادند.

همچنین چندین منطقه از جمله الحزم، خب و الشعف و برط العنان در استان الجوف در 24 نوبت و منطقه صرواح در استان مأرب در سه نوبت بمباران شد.

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 953

به "تسلط ارتش و کمیته های مردمی یمن بر مناطقی در شمال مأرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلط ارتش و کمیته های مردمی یمن بر مناطقی در شمال مأرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید