تهدید اتریش برای متوقف کردن فرایند مذاکرات ترکیه با اتحادیه اروپا

به گزارش مجله رویای کره ای، وزیر خارجه اتریش تهدید نموده است که فرایند گسترش مذاکرات با ترکیه در مورد پیوستن به اتحادیه اروپا را متوقف خواهد نمود.

تهدید اتریش برای متوقف کردن فرایند مذاکرات ترکیه با اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که جدال لفظی بین ترکیه و اتریش طی روزهای اخیر به شدت بالا گرفته است، تهدید اتریش برای متوقف کردن فرایند مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا می تواند بیش از گذشته توافق بی ثبات بروکسل و آنکارا بر سر مساله مهاجرت را سست و متزلزل نماید.

اظهارات سباستین کورتز وزیر خارجه اتریش در حالی امروز یکشنبه منتشر شده است که کریستین کرن صدر اعظم این کشور نیز هفته گذشته پیشنهاد سرانجام یافتن مذاکره در مورد پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا را مطرح نموده است.

از شروع مذاکرات بروکسل و آنکارا برای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا در سال 2005 میلادی، این گفتگوها پیشرفت چندانی نداشته است و تا به امروز تنها یک فصل از 35 فصلِ مذاکرات به نتیجه رسیده است.

وزیر خارجه اتریش در مصاحبه با روزنامه کوریر این کشور تاکید نمود: من یک کرسی و یک رای در شورای وزیران خارجه اروپا دارم. سئوال این است که آیا فصل جدیدی در مذاکرات با ترکیه شروع گردد، و من مخالف این مساله هستم.

سرکوب گسترده مخالفان و منتقدان دولت ترکیه پس از کودتای نافرجام 15 جولای نیز موجب تیره تر شدن روابط آنکارا با اتحادیه اروپا شده است. کشورهای غربی به شدت از اقدامات ترکیه انتقاد نموده اند.

ترکیه تا به امروز به قرارداد مهاجرت با اروپا پایبند بوده ولی بارها تهدید نموده است که اگر بروکسل سفر بدون ویزا برای شهفرایندان ترکیه را تسهیل نکند، این قرارداد را لغو خواهد نمود.

کورتز در این باره گفت: ترکیه هنوز پیشرفتهای لازم برای تسهیل سفر بدون ویزا را فراهم ننموده است. معیارهای لازم هنوز از سوی ترکیه مهیا نشده است.

اخیراً حزب راست افراطیِ موسوم به آزادی، که از مخالفان ورود پناهجویان به اتریش است، در این کشور محبوبیت یافته است. در تازه ترین نظرسنجی ها، این حزب 35 درصد از آرا را به خود اختصاص داده است و این موضوع حزب سوسیال دموکرات حاکم در اتریش را، که در ائتلاف با محافظه کاران است، تحت فشار قرار داده است.

براساس توافقی که چند ماه پیش میان مقامات آنکارا و اتحادیۀ اروپا حاصل شد، ترکیه به ازای ممانعت از ورود پناه جویان به قارۀ اروپا، امتیازاتی مانند پیشبرد مذاکرات برای پیوستن این کشور به اتحادیۀ اروپا و سفر بدون ویزا شهفرایندانش به اروپا را دریافت می کرد؛ اما مقامات اروپایی تا به امروز این امتیازات را به دلیل آنچه نقض حقوق شهفرایندی و سرکوبگری اردوغان در ترکیه دانسته اند، از آنکارا دریغ نموده اند.

ترکیه، پیش از این با معین ضرب الاجل، به 28 کشور عضو اتحادیۀ اروپا مهلت داده بود تا سرانجام ماه ژوئن شهفرایندان ترکیه را از ویزا معاف نمایند. آنکارا معتقد است که اروپا به تعهدات خود بر اساس توافق انجام شده عمل نمی کند.

چاووش اوغلو روز آدینه در این باره گفت: اگر توافقی وجود دارد، یا هر دو طرف بدان عمل می نمایند، یا هر دو آن را کنار می گذارند.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 796

به "تهدید اتریش برای متوقف کردن فرایند مذاکرات ترکیه با اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید اتریش برای متوقف کردن فرایند مذاکرات ترکیه با اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید