توئیت تهدیدآمیز ترامپ درباره حمله به سفارت آمریکا در بغداد، پاسخ سخنگوی وزارت خارجه به اتهامات آمریکایی ها

به گزارش مجله رویای کره ای، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه 31 دسامبر (10 دی) در توئیتی گفت ایران را مسئول هر تلفاتی در حمله به هر تاسیسات آمریکایی خواهد دانست.

توئیت تهدیدآمیز ترامپ درباره حمله به سفارت آمریکا در بغداد، پاسخ سخنگوی وزارت خارجه به اتهامات آمریکایی ها

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز ترامپ نوشت: ایران کاملا مسئول هر تلفات یا خسارتی در هر یک از تاسیسات ما خواهد بود. آنها تاوان بزرگی خواهند داد! این یک هشدار نیست، این یک تهدید است.

ترامپ این توئیت را ساعاتی پس از آن نوشت که معترضان عراقی خشمگین از حملات هوایی به پایگاه های نیروهای کتائب حزب الله عراق به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد حمله کردند. این حمله با سنگ پرانی و آتش زدن یک پست امنیتی در سفارت آمریکا در عراق همراه بود.

  • فیلم | معترضان عراقی به درون سفارت آمریکا راه می یابند

ترامپ در این توئیت مدعی شد برای محافظت از سفارت آمریکا در بغداد سرباز و تسلیحات نظامی بسیار مرگبار به منطقه اعزام شده است.

  • پاسخ وزارت خارجه به اتهامات آمریکایی ها

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که در حوادث اخیر عراق با نوعی وقاحت امریکایی توام با توهین به مردم عراق، فرافکنی سبُک و تکرار اشتباه در محاسبات روبرو هستیم، تاکید نمود: آمریکایی ها از سیاست های مخرب در منطقه دست بردارند.

سید عباس موسوی سه شنبه شب 10 دی درخصوص تحولات عراق اظهار کرد: وقاحت اعجاب آور مقامات آمریکایی در حدی است که پس از به خاک و خون کشیدن حداقل 25 نفر و مجروح شدن شمار زیادی از مردم عراق، وارد ساختن خسارات مادی و نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی عراق ، اینک در یک فرافکنی آشکار و سبُک، اعتراض مردم این کشور به این اقدامات سبعانه خود را به جمهوری اسلامی ایران منتسب می نمایند.

موسوی ادعای آمریکا را توهین به مردم عراق دانست و اضافه نمود: چگونه و بر پایه چه منطقی انتظار دارید ملت عراق در مقابل این همه جنایت سکوت پیشه کند؟!

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه نمود: آمریکایی ها از یکسو آزاد منشی و استقلال طلبی ملت عراق را نادیده گرفته و از سوی دیگر نقش خود در حمایت از صدام و خلق داعش و به دنبال آن قتل و غارت مردم عراق را فراموش نموده و گویا از یاد برده اند که هنوز توسط مردم عراق اشغالگر شناخته می شوند.

موسوی در پایان با تکذیب اتهامات مقامات آمریکایی علیه کشور ما، نسبت به هرگونه واکنش نسنجیده و اشتباه در محاسبه از سوی مقامات آمریکایی هشدار داده و کاخ سفید را به تجدیدنظر در سیاست های مخرب خود در منطقه فراخواند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 715

به "توئیت تهدیدآمیز ترامپ درباره حمله به سفارت آمریکا در بغداد، پاسخ سخنگوی وزارت خارجه به اتهامات آمریکایی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توئیت تهدیدآمیز ترامپ درباره حمله به سفارت آمریکا در بغداد، پاسخ سخنگوی وزارت خارجه به اتهامات آمریکایی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید