حمله گوادر؛ شروع تهدیدهای احتمالی برای پروژه 46 میلیارد دلاری پاکستان و چین

به گزارش مجله رویای کره ای، خبرنگاران: حمله تروریستی به کارگران شرکتی در منطقه گوادر پاکستان در حالی انجام شد که مقامات دولتی و نظامی این کشور پیش از این، بعضی عناصر خارجی را تهدید بزرگی برای راهرو مالی پکن- اسلام آباد اعلام نموده بودند.

حمله گوادر؛ شروع تهدیدهای احتمالی برای پروژه 46 میلیارد دلاری پاکستان و چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، گروهی تروریستی در حمله به یک شرکت ساختمانی در منطقه پسنی در منطقه گوادر پاسکتان سه کارگر این شرکت را به قتل رساند.

بر اساس منابع نیروهای امنیتی پاکستان، عاملان حمله در گام نخست پس از خلع سلاح نیروهای امنیتی اعزام شده به محل برای تامین امنیت کارگران و ماشین آلات، اقدام به تیراندازی کردند.

این در حالی است که بعضی از احزاب سیاسی پاکستان پیش از این، در خصوص تغییر راستا راهروی مالی چین و پاکستان، دولت فدرال این کشور را تحت فشار قرار داده بودند.

از سوی دیگر دولت پکن نیز هشدار داده بود که اسلام آباد باید تهدیدات احتمالی برای این راهروی 46 میلیارد دلاری را از سوی گروه های جدایی طلب ایالت بلوچستان در نظر داشته باشد.

به گفته مقامات چین، سه هزار کیلومتر راهرو مالی چین و پاکستان قرار است در ایالت بلوچستان این کشور ساخته گردد و این مسافت طولانی تهدید بزرگی از سوی گروه های جدایی طلب و افراطی در پاکستان است که بعضی از آن ها از حمایت سازمان اطلاعات هند(راو) برخوردارند.

ارتش اتحاد بلوچ گروه تجزیه طلب ایالت بلوچستان پاکستان چندی پیش، دو اتوبوس حامل حدود 80 مسافر را که به مقصد کراچی حرکت می کرد، از روستای پشین در منطقه مستونگ این ایالت به گروگان گرفتند و پس از مدتی 20 نفر از آنها را به قتل رساندند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 635

به "حمله گوادر؛ شروع تهدیدهای احتمالی برای پروژه 46 میلیارد دلاری پاکستان و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله گوادر؛ شروع تهدیدهای احتمالی برای پروژه 46 میلیارد دلاری پاکستان و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید