خبرنگاران اقتدار مدیریتی؛ حلقه گمشده پرسپولیس

به گزارش مجله رویای کره ای، تهران- خبرنگاران- علیرضا بیرانوند دروازه بان شماره یک تیم فوتبال پرسپولیس تهران اعلام نموده پول رضایت نامه وی که از سوی باشگاه بلژیکی پرداخت می گردد به بازیکنان دیگر داده می گردد و او می تواند جلوی این پرداختی ها را بگیرد.

خبرنگاران اقتدار مدیریتی؛ حلقه گمشده پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس تهران در چند فصل اخیر هرچند که در بخش ورزشی و نتیجه گیری پیروز عمل نموده اما در بخش مدیریت و پرداخت دستمزدها ناپیروز بوده است. این روزها میزان بدهی و طلبکاران آن معین نیست. بخشی از این بدهی به مبلغ رضایت نامه یحیی گل محمدی سرمربی تیم بر خواهد گشت و بخش دیگری متعلق به دستمزد و حق قرارداد بازیکنان و کادر فنی است. بدهی هایی که موجب شده تا طلبکاران از راه های مختلف برای باشگاه خط ونشان بکشند خط ونشانی که بعضی مانند برانکو ایوانکویچ و ماریو بودمیر رأی فیفا منتهی می گردد و بعضی دیگر مانند فرهاد حمیداوی مدیرعامل باشگاه شهر خودرو از پیش کشیدن سود دیرکرد رضایت نامه گل محمدی سخن به میان خواهند آورد.

حمیداوی در گفت وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: مبلغ این رضایت نامه 4.5 میلیارد تومان است اما به خاطر بدقولی پرسپولیسی ها به 6 میلیارد تومان افزایش پیدانموده است.

در کنار این حجم بدهی، اظهارات دروازه بان تیم و گروکشی او نیز در نوع خود جالب توجه است. علیرضا بیرانوند که فصل بعد در لیگ بلژیک توپ می زند خاطرنشان کرد: هزینه دلاری رضایت نامه او به بازیکنان دیگر داده می گردد و باوجود آنکه به سرپرست باشگاه پیغام داده اما جوابی دریافت ننموده است. او مدعی شد که می تواند جلوی پرداختی باشگاه بلژیکی به تیم پرسپولیس را بگیرد. اهرم فشار دروازه بان شماره یک تیم ملی برای دریافت حق وحقوق خود از جالب ترین راهکارها است اما اینکه وی بتواند با این کار به بدهی خود برسد سوالی است که مدیریت باشگاه در برابر آن جوابگو باشد.

باشگاه پرسپولیس که پس از استعفای محمدحسن انصاری فرد با سرپرست اداره می گردد اکنون شرایط مناسبی درزمینهٔ مدیریت اقتصادی و بحث پرداخت ها ندارد از یک سو چند حکم محکومیت از طرف فیفا برای این باشگاه ارسال شده است و در سوی دیگر طلبکاران داخلی نیز هرکدام به روشی به دنبال طلب خود هستند. سکوت و عدم توجه هیات مدیره و سرپرست باشگاه پرسپولیس به این تهدیدها ممکن است در آینده تیم و مجموعه را با مسائل متعددی روبرو کند. مسائلی که پیش از این سرخ پوشان تهرانی مزه تلخ آن را با محرومیت از سه پنجره جابجایی چشیدند.

اینکه مهدی رسول پناه در قامت سرپرستی باشگاه باید جوابگوی این حجم از مطالبات باشد یک امر بدیهی است زیرا قبول کردن کرسی سرپرستی برای رسیدن به مدیرعاملی تنها یک عنوان و سمت نیست بلکه این میز خدمت باید جایی برای حل مسائل یکی از باشگاه های پرطرفدار کشور باشد. وی و هیات مدیره کنونی باید نهایت اقتدار مدیریتی خود را در بخش های اقتصادی، اداری و ورزشی نشان دهند. آنان همچنین باید معین نمایند که آیا یک بازیکن به عنوان کارمند باشگاه می تواند برای میزان ورودی و خروجی اقتصادی مجموعه تصمیم بگیرد. مهم نیست این بازیکن دروازه بان تیم ملی باشد یا یک کارمند اداری، مهم آن است که چارت سازمانی باشگاه چه نقشی برای او تعریف نموده است.

مدیریت کنونی پرسپولیس برای غلبه بر مسائل کنونی نخست باید برای صندلی خود یک اقتدار در چارچوب سازمانی تعریف کند و در قالب این صندلی مسائل را برطرف کند زیرا اگر برطرف کردن مسائل و پرداخت بدهی ها به رفاقت یا عرق هواداری موکول گردد در آینده باید شاهد خسارت های اقتصادی بیشتری برای باشگاه باشیم.

تیم اکنون با اختلاف در کورس قهرمانی قرار گرفته است و زمان برگزاری رقابت های پایانی لیگ معین نیست این می تواند برای مدیریت کنونی یک فرصت باشد تا دیگر مسائل را برطرف کند اما این مدیریت ظاهرا بیش از آنکه در کوشش برای برطرف مشکل باشد به دنبال آن است با سکوت در برابر طلبکاران، زمان را به سود آنان تلف کند.

احتیاج کنونی باشگاه پرسپولیس انتصاب مدیرعاملی مقتدر است که با استفاده از قدرت مدیریتی و ارتباط خود هم مسائل اقتصادی را برطرف کند و هم در بعد ورزشی برای فصل بیستم رقابت ها یک برنامه ریزی مدون داشته باشد. اگر چنین برنامه ریزی در دستور کار قرار نگیرد نه تنها مشکل طلبکاران باشگاه حل نخواهد شد بلکه در فصل بعد به ویژه در لیگ قهرمانان آسیا تیم نمی تواند آن گونه که باید از صندلی خود در فوتبال آسیا دفاع کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 967

به "خبرنگاران اقتدار مدیریتی؛ حلقه گمشده پرسپولیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اقتدار مدیریتی؛ حلقه گمشده پرسپولیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید