خبرنگاران اوضاع بهداشتی زندان ها از زبان رییس سابق سازمان زندان ها

به گزارش مجله رویای کره ای، تهران - خبرنگاران - رییس سابق سازمان زندان ها در تشریح گزارش عملکرد 6 ساله خود در این سازمان، در مورد ارتقاء سلامت زندانیان گفت: 13 پایگاه سلامت را در سال 94 و بانک ژنتیک زندانیان را در سال 95 تشکیل دادیم که در حال حاضر 52 هزار نفر در این بانک، ثبت شده اند.

خبرنگاران اوضاع بهداشتی زندان ها از زبان رییس سابق سازمان زندان ها

به گزارش روز دوشنبه مرکز رسانه قوه قضاییه، اصغر جهانگیر با بیان این مطلب اضافه نمود: در سال 98، تست اچ آی وی با همکاری وزارت بهداشت در بدو ورود همه زندانیان به زندان انجام دادیم که از این طریق 2 هزار بیمار مبتلا به ایدز در زندان ها شناسایی شدند و بلافاصله جداسازی و تحت درمان قرار گرفته و یا آزاد شدند.

وی با بیان اینکه کیت های سریع اچ ای وی خریداری شده است، ادامه داد: در طول این سال ها، درمان هپاتیت سی را در زندان ها آغاز کردیم که در نتیجه 7 هزار زندانی شناسایی شدند که در طول سه سال اخیر با موفقیت تحت درمان قرار گرفته و یا آزاد شدند.

رییس دفتر بازرسی قوه قضاییه از راه اندازی مرکز دیالیز در استان مرکزی اطلاع داد و گفت: این مرکز قابلیت پذیرش 240 بیمار در روز را دارد.

گسترش برنامه های درمان اعتیاد و مراقبت های سلامت و گسترش آشپزخانه های صنعتی که یاری در صرفه جویی مواد غذایی از دیگر اقداماتی است که رییس سابق سازمان زندان ها به آن اشاره نمود.

جهانگیر در خصوص تامین آب سالم برای زندانیان گفت: در حال حاضر صد درصد زندانیان از آب سالم استفاده می نمایند و 176 زندان از شبکه آب شهری و 13 زندان از شبکه آب روستایی استفاده می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1142

به "خبرنگاران اوضاع بهداشتی زندان ها از زبان رییس سابق سازمان زندان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اوضاع بهداشتی زندان ها از زبان رییس سابق سازمان زندان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید