خبرنگاران بهره گیری از وسایل برقی در زمان مناسب، راه عبور از اوج بار تابستان است

به گزارش مجله رویای کره ای، شیراز - خبرنگاران- معاون بهره برداری و سخنگوی شرکت برق منطقه ای استان فارس بر لزوم بهره گیری بهینه از وسایل برقی به ویژه در روزهای گرم پیش رو تاکید نمود و گفت:بهره گیری درست و در زمان مناسب از وسایل برقی، تنها راه عبور از اوج بار در تابستان است.

خبرنگاران بهره گیری از وسایل برقی در زمان مناسب، راه عبور از اوج بار تابستان است

مهدی توکلی، شنبه گفت: برنامه های مدیریت مصرف امسال می بایست بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد؛گرمای زودرس، کاهش شدید میزان بارندگی و محدودیت های ناشی از بیماری کرونا باعث شده تا در امسال شرایط ویژه ای بر صنعت برق حاکم گردد.

وی اضافه نمود: به منظور حفظ پایداری شبکه و تامین برق پایدار باید همیشه توازن بین فراوری و مصرف برق و انرژی برقرار باشد، بنابراین زمانی که ظرفیت فراوری کاهش پیدا کند، تنها راه حفظ تعادل شبکه،کاهش مصرف به همان میزان به ویژه در ساعات اوج بار است.

معاون بهره برداری و سخنگوی شرکت برق منطقه ای استان فارس با اشاره به اینکه میزان مصرف تابعی از چگونگی رفتارمصرف کنندگان است ادامه داد: آمارهای امسال نشان می دهد که کاهش نزولات آسمانی موجب شده بخشی ازظرفیت فراوری برق و انرژی محدود و از سوی دیگر تغییرات جوی و حاکم شدن گرمای زودرس در منطقه و همچنین استفاده بیشتر از تجهیزات برقی بدلیل شیوع بیماری کرونا موجب رشد بی سابقه مصرف برق گرددبه نحوی که از دید مقایسه ای، بیشینه مصرف روزانه برق در منطقه فارس و جنوب کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل یک ماه زودتر وارد فرایند افزایشی شده است که این امر به نوبه خود هشدار آمیز است.

این مقام مسوول در شرکت برق منطقه ای استان فارس اضافه نمود: در این بین گروهی از مشترکین الگوی صحیح مصرف را رعایت می کنند که جای قدردانی دارد و گروهی دیگر از مشترکان کمتر به رعایت الگوی مصرف بهینه توجه دارند که به عنوان مشترکین پر مصرف شناخته می شوند و تنها راه عبور بدون خاموشی از اوج بار تابستانی توجه بیشتر این گروه از مشترکین به تغییر الگوی مصرفشان است.

توکلی گفت: در صورتی که مشترکین پرمصرف با اصلاح الگوی مصرف خود استفاده صحیح و در زمان منا سب و سایل برقی را در خصوص توجه قرار دهند علاوه بر عبور از نقطه اوج مصرف تابستانی بدون هرگونه خامو شی ،زمینه تامین بدون دغدغه برق مورد احتیاج همه گروه های حساس از جمله بیمارستان ها، مراکز آموزشی، دانشجویان و دانش آموزان را که برنامه های خود را بصورت مجازی دنبال می کنند فراهم می گردد.

به گفته وی برنامه های مدیریت مصرف تنها متمرکز بر مشترکین خانگی نیست و برنامه های متنوعی به منظور کاهش مصرف برق ادارات و سازمان های دولتی و مدیریت مصارف صنعتی و کشاورزی بر مبنای ارائه مشوق در نظر گرفته شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1706

به "خبرنگاران بهره گیری از وسایل برقی در زمان مناسب، راه عبور از اوج بار تابستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بهره گیری از وسایل برقی در زمان مناسب، راه عبور از اوج بار تابستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید