خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان به 173 نفر افزایش یافت

به گزارش مجله رویای کره ای، زاهدان- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به کرونا در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به 173 نفر افزایش یافت.

خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان به 173 نفر افزایش یافت

دکتر محمد هاشمی شهری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا به حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با 117 نفر، 39 نفر دانشگاه علوم پزشکی زابل و 17 نفر در محدوده دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اختصاص دارد.

وی تعداد فوتی های کرونا در سیستان و بلوچستان را 13 نفر مطرح کرد و افزود: هفت نفر از فوتی های این مدت به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، چهار نفر محدوه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و 2 نفر به حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اختصاص دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ضروری است با توجه به فرایند رو به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان مردم از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی در خانه ماندن را بهترین راه حل برای مقابله با ویروس کرونا مطرح کرد و افزود: هم اینک که بیش از چهار هزار نفر کادر بهداشت و درمان این دانشگاه در امر پیشگیری و مقابله با این ویروس فعالیت دارند مردم با رعایت اصول بهداشتی و در خانه ماندن این دانشگاه را در مهار ویروس یاری کنند.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار دریافت در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده است .

شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 933

به "خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان به 173 نفر افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان به 173 نفر افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید