خبرنگاران فرانسه از سازمان جهانی بهداشت درپی حمله آمریکا حمایت کرد

به گزارش مجله رویای کره ای، تهران- خبرنگاران- رییس جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با دبیرکل سازمان جهانی بهداشت درپی حمله دونالد ترامپ، از این سازمان جهانی حمایت کرد.

خبرنگاران فرانسه از سازمان جهانی بهداشت درپی حمله آمریکا حمایت کرد

به گزارش رویترز، امانوئل ماکرون روز چهارشنبه در تماس تلفنی با تدروس آدهانوم حمایت کامل خود را از سازمان جهانی بهداشت ابلاغ کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شامگاه سه شنبه در پیامی توییتری سازمان جهانی بهداشت را متهم کرد که در میانه شیوع ویروس کرونا در چین، به غلط کشورها را توصیه به نبستن مرزهای خود به روی چین کرده است.

یک مقام دفتر ریاست جمهوری فرانسه به رویترز در این مورد گفت: مکرون بار دیگر بر اعتماد و حمایت از این نهاد تاکید کرد.

دونالد ترامپ سه شنبه گذشته در توییتی نوشت : سازمان جهانی بهداشت واقعا اشتباه بزرگی کرد. این سازمان که بودجه اش عموما توسط ایالات متحده تامین می شود، به دلایلی بسیار چین محور است. ما این مساله را به دقت مد نظر قرار می دهیم. خوشبختانه من توصیه آن ها را مبنی بر بازگذاشتن مرزهایمان بر روی چین در همان آغاز رد کردم. چرا به ما چنین توصیه اشتباهی کردند؟

وی اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی از آمریکا پول هنگفتی را دریافت کرده است، اما آن ها از چین جانبداری کردند. این نهاد بین المللی می توانست زودتر درباره خطر شیوع ویروس کرونا اطلاع رسانی کنند.

مقامات سازمان جهانی بهداشت و سازمان ملل درپی حمله و اتهامات دونالد ترامپ واکنش نشان دادند و از عملکرد این نهاد بین المللی در زمینه کرونا دفاع کردند در این راستا استفان دو جاریک سخنگوی سازمان ملل گفت که سازمان جهانی بهداشت در رابطه با مبارزه با کرونا اقدامات زیادی انجام داده است.

وی در واکنش به نقدها ترامپ، اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت به رهبری تدروس ادهانوم در مبارزه با ویروس کووید 19 اقدامات بزرگی انجام داده است. این سازمان نشان دهنده قدرت سیستم جهانی بهداشت است.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 972

به "خبرنگاران فرانسه از سازمان جهانی بهداشت درپی حمله آمریکا حمایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرانسه از سازمان جهانی بهداشت درپی حمله آمریکا حمایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید