خبرنگاران گلایه شهروندان میبد از واحدهای مسکن مهر نیمه تمام

به گزارش مجله رویای کره ای، یزد- خبرنگاران- مرحله(فار) دوم مسکن مهر میبد از جمله مجتمع های مسکونی است که در قالب بند د تبصره 6 قانون بودجه سال 1386 شروع و پس از مدتی ، امور به بخش خصوصی واگذار شد و وجود واحدهای نیمه تمام تا به امروز مشکلاتی را برای مالکان به وجود آورده است.

خبرنگاران گلایه شهروندان میبد از واحدهای مسکن مهر نیمه تمام

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

طرح مسکن مهر از سوی دولت نهم با توجه به پاسخگویی به احتیاج مردم برای تامین مسکن در مناطق مختلف از جمله در شهر میبد در 50 کیلومتری شمال غربی شهر یزد آغاز شد ،گویا واگذاری آن به قشر کم درآمد کمتر با نظارت همراه بود ، برخی مالکان ساختمان ها در حال حاضر افرادی هستند که با وجود سرپناه ، واحدها را اجاره داده و یا به حال خود رها نموده اند.

البته در این میان تعدادی از افراد هدف طرح با تحویل ساختمان های نیمه ساز با مسائلی دست و پنجه نرم می نمایند که برطرف آنها تنها با کمک مالکان، دولت و خیران امکان پذیر است

ابتدا قرار بود، واحدهای مسکن مهر در بخش هایی از شهرهای ایران که امکانات زیربنایی از جمله آب، برق، گاز، تلفن ،راه دسترسی ، فضای آموزشی و پارک درون محله ای دارد خصوصا در بافت قدیم شهر ساخته گردد ، با توجه به زمان بر بودن این کار به تصور دست اندرکاران امر با دستور مسقیم مسوولان وقت این واحدها در خارج از بافت قدیم طراحی و ساخته شد و چالش هایی را از لحاظ زیست محیطی، تامین فضای آموزشی و سایر زیرساخت ها برای مردم، مسوولان منطقه و نهادهای خدمات رسان ایجاد کرد.

مسوول فضای سبز یکی از شهرهای ایران در حاشیه نشستی در گفت و گو با خبرنگار وقت خبرنگاران تلویحا تایید کرد، با ساخت مسکن مهر در خارج از محدوده یاد شده یک چهارم به محدوده فضای سبز شهر اضافه کرده شد در حالیکه آنها برای تامین آب فضای سبز موجود به دلیل کم آبی با مشکل روبرو بودند.

تشکیل هیات مدیره برای ساخت و ساز

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری میبد با اشاره به اینکه برای تکمیل ساخت و ساز واحدها هیات مدیره تشکیل می گردد ،گفت: برای قسط بندی وام و جلوگیری از مشکل دیرکرد پرداخت وام ، هیات مدیره و مالکان به تحویل واحدهای نیمه ساز با پیشرفت فیزیکی موجود، به این کار رضایت دادند.

فرزین خادمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مالکان و اعضای هیات مدیره و نیز هیات تسویه حساب به وسیله اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی مسائل خود را پیگیری نمایند، توضیح داد: با وجود این موضوع به برطرف مسائل آنها مانند آسفالت معابر ، روشنایی و فاضلاب توجه شده است.

وی اضافه کرد: با شکایت ساکنان مسکن مهر به دلیل بوی بد فاضلاب شستشوی مخازن فاضلاب انجام شد.

این مسوول یادآور شد : برطرف مسائل محوطه و داخل آپارتمان ها به عهده مالکان است که باید برطرف آنها به وسیله پرداخت شارژ ماهانه از سوی مالکان پیگیری گردد.

انتخاب اعضای هیات شرکت تعاونی و هیات تسویه از سوی مالکان

همچنین به گفته سید احمد علایی رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی میبد اعضای هیات مدیره و هیات تسویه حساب از سوی مالکان عضو شرکت تعاونی انتخاب می شوند و برگزاری مجمع و موارد مرتبط که باید تحت نظارت این اداره انجام گردد، پیگیری شده است.

وی با اشاره به منحل شدن تعاونی یادشده گفت : در حال حاضر هیات تسویه حساب باید مراحل تفکیک سندها و اخذ انتها کار ساختمان ها را که هزینه بر است از سوی مالکان که هیات تسویه هم از سوی آنها انتخاب می شوند ، باید هزینه ها را پرداخت نمایند.

وی توضیح داد: هیات مدیره و همچنین هیات تسویه حساب از سوی مالکان انتخاب شده اند و اعضا خود برای تسویه وام و جریمه نشدن رضایت شان را به تحویل ساختمان های نیمه تمام اعلام نموده اند.

این مسوول ادامه داد: نظارت بر ساخت و ساز مسکن مهر مربوط به اداره راه و شهرسازی است، سیستم فاضلاب آن از سوی اداره آب و فاضلاب راه اندازی شده است و تفکیک زمین و تشکیل مجامع را اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی عهده دار بود.

وی یادآور شد: حدود 100 میلیون تومان هزینه تفکیک و زیرسازی زمین مرحله سوم که شرکت تعاونی انجام داده و ساخت و سازی در آن صورت نگرفته و در اجرای طرح مسکن ملی به اداره مسکن و شهرسازی واگذار شده است برای برطرف مسائل مرحله دوم این اداره باید پاسخگو باشد.

مسائل ساکنان مرحله 2 مسکن مهر میبد

در این میان ساکنان مسکن مهر که برخی از آنها ساختمان ها را اجاره نموده اند به همراه مالکان خواسته و یا ناخواسته با مسائل و مسائل متعدی روبرو هستند که برطرف آنها احتیاج به صرف هزینه دارد و پرداخت آن از توان مالی ساکنان خارج است.

مصیب آقایی که نزدیک به 18 ماه است در یکی از ساختمان های مرحله دوم مسکن مهر میبد سکونت دارد، از نبود آسانسور در ساختمان سه طبقه ، نبود آسفالت محوطه ، نبود حصارکشی در فاز دوم گلایه دارد.

وی اضافه کرد: هشت سال پیش برای تحویل یک واحد با پرداخت 10 میلیون تومان که چهار میلیون تومان آن تسهیلات بود، ثبت نام کرد و پیشرفت کار به مرحله سقف رسیده بود؛ واحد مورد نظر را تحویل گرفت.

آقایی ادامه داد: مراحل دیگر ساخت و نازک کاری را با هزینه شخصی انجام داده است و درحال حاضر به دلیل وجود مسائل مربوط به محوطه و آپارتمان و تاتوانی تهیه مسکن در بخش دیگری از شهر تنش هایی در زندگی او بروز کرد.

بخشی از آورده مالکان هزینه مرحله سوم مسکن مهر میبد شد

همچنین به گفته امیرحسین آجودانی یکی از مالکان واحدهای یادشده قرار بود وی 10 میلیون وام در ارتباط با ساختمان مسکن مهر دریافت کند اما هیات مدیره 27 میلیون تومان وام از این بابت دریافت کردند، هزینه کردن به عهده آنها بود و بعد ساختمان را نیمه ساز تحویل مالکان دادند.

وی ادعا کرد: نیمی از پول مرحله دوم مسکن مهر یادشده صرف هزینه مرحله یک شد و حال ما با وجود این مسائل و مسائل پیش آمده دیگر تمایلی به کمک برای محوطه سازی نداریم.

وی گفت: مسکن مهر قرار بود در سه مرحله (فاز) انجام گردد و مدرک 100 میلیون تومان هزینه خاکبرداری ، آب پاشی ، جدول گذاری و چندین بار غلتک زمین های فاز سه از محل آورده مالکان موجود است که قرار بوده هزینه اجرا شده برای فاز سه که به مسکن و شهرسازی داده شده ، هزینه فاز 2 گردد.

آجودانی اضافه کرد: در اجرای طرح تعدیل قیمت ها ،هزینه مصالح که قبلا خریداری شده بود به نرخ سال 96 و 97 از سوی کارشناس رسمی دادگستری برآورد شد، این در حالی است که با آورده شخصی در زمان ثبت نام می توانستیم ساختمانی با امکانات کامل تحویل بگیریم.

همچنین امیررضا شریف از جانبازان میبدی گفت : اگر توان مالی داشتم در این ساختمان ساکن نمی شدم ، به عنوان جانباز توان بالا رفتن از پله را ندارد.

فاز 2 مسکن مهر در کنار فاز یک در محدوده ای بدون امکانات رفاهی شهری قرار گرفته است و حال ساکنان آن دست کمک به سوی رسانه ها دراز نموده و پیگیری برطرف مسائل خود را از آنها طلب می نمایند.

به گفته آنها تمامی هزینه های ساختمان سازی را بعد از تحویل واحد که مرحله سفت کاری آن اجرا شده بود شخصا پرداخت و ساختمان را تکمیل نموده اند.

ساکنان این واحدها به دلیل نبود حصار کشی و نگهبان در محوطه آپارتمان ها همیشه بیم سرقت اموال خود را دارند و به مشکل تردد افراد سالمند و دچار نقص عضو در این واحدها اشاره می نمایند.

آنها همچنین از بالا بودن هزینه نصب آسانسور گلایه دارند و با توجه به مشکات مالی تامین آن را از توان خود خارج می دانند .

مسکن مهر میبد با 195 واحد ساختمانی به صورت آپارتمان بنا و شامل فاز یک و 2 است.

خبرنگار خبرنگاران با اداره مسکن و شهرسازی میبد تماس گرفت، آنها پاسخی ندادند،

مرکز شهرستان 105 هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1052

به "خبرنگاران گلایه شهروندان میبد از واحدهای مسکن مهر نیمه تمام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گلایه شهروندان میبد از واحدهای مسکن مهر نیمه تمام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید