درخواست فوری سعودی از هم پیمانان: ذخایر تسلیحاتی رو به خاتمه است

به گزارش مجله رویای کره ای، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: ذخیره تسلیحاتی عربستان برای دفاع از خود در برابر حملات هفتگی پهپادها و موشک ها علیه این کشور رو به انتها است و این کشور از آمریکا، هم پیمانانش در خلیج فارس و اتحادیه اروپا خواسته فورا به آن یاری نمایند.

درخواست فوری سعودی از هم پیمانان: ذخایر تسلیحاتی رو به خاتمه است

به گزارش خبرنگاران، به نوشته این روزنامه، مسؤولان آمریکایی و سعودی شرح دادند، زرادخانه تسلیحاتی عربستان از موشک های رهگیری نماینده به شکل خطرناکی کاهش یافته است. در حالی که به نظر می رسد مسؤولان آمریکایی در آستانه موافقت رسمی با درخواست سعودی مبنی بر تجهیز آن به موشک های بیشتر هستند.

این روزنامه آمریکایی اضافه کرد: این موقعیت موجب نگرانی مسؤولان در ریاض شده زیراکه بدون وجود ذخایر کافی موشک های رهگیری نماینده پاتریوت ممکن است حملات حوثی ها به تلفات جانی و خسارات بیشتری به زیرساخت های نفتی حیاتی این کشور از جمله حملات ژانویه گذشته به ساختمان های وابسته به دفتر سلطنتی منجر گردد.

این منابع شرح دادند: به رغم نگرانی هایشان درباره سابقه حقوق بشر و مسائل دیگر در عربستان مسؤولان آمریکایی تصور می نمایند باید به یاری به عربستان نفت خیز در دفاع از خود متعهد باشند به خصوص که آمریکا به علت افزایش بهای نفت در حال مبارزه است و نمی خواهد حمله بقیق تکرار گردد.

این روزنامه متذکر شد، عربستان از قطر و کشورهای اروپایی خواسته صدها موشک پاتریوت را برای دفاع از خود در برابر حملات حوثی ها در اختیار آن بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1974

به "درخواست فوری سعودی از هم پیمانان: ذخایر تسلیحاتی رو به خاتمه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست فوری سعودی از هم پیمانان: ذخایر تسلیحاتی رو به خاتمه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید