دیدار رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر با بشار اسد، حفتر به دمشق رفته است؟

به گزارش مجله رویای کره ای، به گزارش خبرنگاران، منابع سوری عالی رتبه در دمشق به رای الیوم اعلام کردند: بشار اسد رئیس جمهور سوریه هفته گذشته با عباس کامل رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر در دمشق دیدار کرده است.

دیدار رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر با بشار اسد، حفتر به دمشق رفته است؟

این منابع اعلام کردند: عباس کامل حامل نامه ای از عبدالفتاح السیسی به همتای سوری خود درباره سد النهضه و اعزام تروریستها از سوی ترکیه به لیبی برای جنگیدن در کنار دولت وفاق به ریاست فایز السراج در غرب لیبی، و نیز حمایت مصر از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، داده است.

منابع مذکور در ادامه اخبار مربوط به سفر خلیفه حفتر به دمشق آنگونه که برخی از رسانه های سعودی گفته اند را تکذیب کردند.

منابع دیپلماتیک در اتحادیه عرب هم تاکید کرده اند که عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر بر ضرورت بازگشت سوریه به اقدام عربی مشترک مشارکت رسمی در نشست آینده سران عرب که در ژوئن آینده در الجزایر برگزار خواهد شد، تاکید کرده است و این در جران دیدار با احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب بوده است.

این منابع بیان کردند که تبون موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و مشارکتش در نشست سران را در جریان دیدارش به عربستان و رایزنی با ملک سلمان مورد بحث و مصاحبه قرار داده است و ریاض هم مسئله ای از این بابت ندارد.

گفتنی است که روزنامه الوطن سوریه هم قبلا از سفر عباس کامل رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر به دمشق در دوم ماه مارس جاری پرده برداشت و اینکه با مسئولان سوری دیدار کرده است.

این دیدار محرمانه بوده است.

این در حالی است که رأی الیوم چندی قبل از سفر رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر به سوریه خبر داده بود و اینکه وی با علی مملوک همتای سوری خود دیدار و مصاحبه کرده است.

در دیدار طرفین، ماجراجویی ترکیه در شمال سوریه بحث و مصاحبه شده است و اینکه مصر به اعزام تروریست های مورد حمایت ترکیه از ادلب به لیبی اهتمام خاصی دارد و این پرونده ای مهم برای قاهره است.

قاهره به دنبال هماهنگی امنیتی با دستگاه های اطلاعاتی جهان عرب برای مقابله با ترکیه در جهان عرب است.

این درحالی است که گزارش ها واصله از شمال سوریه حاکی از این است که آنکارا شماری دیگری از تروریست های مورد حمایت خود را به لیبی اعزام کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند که گروه جدید از تروریست های وابسته به گروه موسوم به لواء معتصم هستند.

تا به امروز بیش از 5000 تروریست وابسته به ترکیه پس از آموزش به دست نیروهای ترکیه راهی لیبی شده اند و بسیاری از آنها نیز در نبرد اطراف طرابلس در غرب لیبی به هلاکت رسیده اند و برخی دیگر نیز از طریق دریا به ایتالیا گریخته اند.

تحلیلگران بر این باورند که نزدیک شدن دمشق به مصر و نیز سوریه به لیبی، موجبات نگرانی اردوغان را فراهم می کند زیرا موجب تغییرات ریشه های در ائتلاف بندی های سیاسی و نظامی در کل خاورمیانه خواهد شد و یکی از مهمترین ثمره های آن خفه کردن ترکیه و انزوای منطقه ای آن به ویژه در حوزه دریای مدیترانه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 898

به "دیدار رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر با بشار اسد، حفتر به دمشق رفته است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر با بشار اسد، حفتر به دمشق رفته است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید