رئیس سازمان جهانی تجارت استعفا می دهد

به گزارش مجله رویای کره ای، روبرتو آزودو 31 ماه اوت قبل از سرانجام دوره ریاست خود که در سال 2021 به سرانجام خواهد رسید از این مقام استعفا می دهد.

رئیس سازمان جهانی تجارت استعفا می دهد

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ فارسی، روبرتو آزودو، 31 ماه اوت قبل از خاتمه دوره ریاست خود که در سال 2021 به خاتمه خواهد رسید، از این مقام استعفا می دهد.

آزودو گفت: من تصمیم گرفتم 31 ماه اوت سال 2020 از مقام خود کنار بروم و زمان ریاست خود در این سازمان را به مدت یکسال کاهش خواهم داد. این تصمیم ساده ای برای من نبود. من با اعضای خانواده ام در اینباره صحبت کردم. این یک تصمیم شخصی و خانوادگی است. به عقیده من این تصمیم به نفع سازمان نیز خواهد بود.

تصمیم من هیچگونه ارتباطی با وضع سلامتی من و یا محاسبات سیاسی ندارد. من به دلیل درجا زدن کار و اینکه فعلا هیچ کاری انجام نمی گردد، تصمیم گرفتم استعفا بدهم. هم اکنون تمام مذاکرات متوقف شده اند و هیچ کاری انجام نمی گردد. هیچ اتفاقی در رابطه با کارهای عادی رخ نمی دهد.

سازمان جهانی تجارت یک سازمان بین المللی است که قوانین جهانی تجارت را تنظیم و اختلافات بین اعضا را حل و فصل می نماید.

اعضای سازمان جهانی تجارت کشورهایی هستند که موافقت نامه های (حدود 30 موافقت نامه) این سازمان را امضا نموده اند. مقر سازمان جهانی تجارت در ژنو، سوییس قرار گرفته است. تا سال 2016 تعداد 164 کشور عضو این سازمان شده اند.

  • کدام کشورهای آسیایی بیشترین آسیب پذیری از کرونا را دارند؟
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1056

به "رئیس سازمان جهانی تجارت استعفا می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سازمان جهانی تجارت استعفا می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید