راه اندازی خط فراوری یک قطعه حیاتی دستگاه رادیولوژی برای تشخیص زودهنگام کرونا

به گزارش مجله رویای کره ای، یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان،پیروز به راه اندازی خط فراوری یکی از قطعات حیاتی مورد استفاده در دستگاه رادیولوژی دیجیتال شد که از آن می توان برای تشخیص زودهنگام ویروس کرونا بهره برد.

راه اندازی خط فراوری یک قطعه حیاتی دستگاه رادیولوژی برای تشخیص زودهنگام کرونا

سهیل صادقیان، مجری طرح و مدیرعامل این شرکت مهندسی پزشکی، فراوری دستگاه رادیولوژی موبایل دیجیتال را از دستاوردهای دانش بنیان و دارای مجوز این شرکت نام برد و ادامه داد: این دستگاه به دلیل رزولوشن بالایی که دارد می تواند جای دستگاه سی تی اسکن را بگیرد ضمن آنکه قیمت آن نیز یک دهم تا یک پانزدهم دستگاه های سی تی اسکن است، به همین خاطر از لحاظ قیمت نیز مقرون به صرفه است.

وی با اشاره به کاربردهای این دستگاه در زمان شیوع ویروس کرونا، گفت: این دستگاه قادر به تشخیص زودهنگام ویروس کرونا است از این رو در صندوق نوآوری و شکوفایی در اولویت محصولات مورد حمایت نهاده شد.

صادقیان با بیان اینکه دسترسی به این دستگاه نیز به دلیل ابعاد کوچک آن راحت تر است، گفت: این دستگاه بدون برق و با باطری کار می نماید و می تواند 200 عکس از قفسه سینه بگیرد. به همین خاطر به دلیل شیوع کرونا بسیار پرکاربرد خواهد بود.

مجری طرح یادآور شد: ما پیشتر مجوز فراوری دستگاه رادیولوژی موبایل دیجیتال را داشتیم اما با یاری صندوق نوآوری و شکوفایی توانستیم خط فراوری خود را افزایش دهیم و با این تسهیلات اقدام به فراوری قطعه مونو بلاک کردیم. قطعه مونو بلاک بخشی از دستگاه رادیولوژی دیجیتال موبایل است و توانستیم به عنوان اولین شرکت ایرانی اقدام به فراوری این قطعه در کشور کنیم. این قطعه بسیار مورد احتیاج کشور است.

مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه نمونه اولیه این قطعه در حال فراوری است، ادامه داد: هم اکنون درگیر اقدامات لازم برای اخذ مجوز این محصول از وزارت بهداشت هستیم. این در حالی است که احتیاج کشور به این قطعه سه هزار عدد است؛ سعی داریم با فراوری آن احتیاج بازار ایران را برطرف کنیم.

وی ظرفیت فراوری این شرکت را 70 قطعه مونو بلاک در ماه دانست و یادآور شد: با ظرفیت فعلی می توانیم یک سوم احتیاج داخل را برطرف کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 984

به "راه اندازی خط فراوری یک قطعه حیاتی دستگاه رادیولوژی برای تشخیص زودهنگام کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی خط فراوری یک قطعه حیاتی دستگاه رادیولوژی برای تشخیص زودهنگام کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید