ریابکوف: استعفای بولتون موضع روسیه را در قبال آمریکا تغییر نمی دهد

به گزارش مجله رویای کره ای، معاون وزیر خارجه روسیه ضمن تأکید بر اینکه تاکنون تغییرات در دولت آمریکا به بهبود روابط این کشور با کشورهای دیگر منجر نشده، گفت استعفای بولتون موضع مسکو را در قبال واشنگتن تغییر نمی دهد.

ریابکوف: استعفای بولتون موضع روسیه را در قبال آمریکا تغییر نمی دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در واکنش به کناره گیری جان بولتون از سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید نوشت که استعفای بولتون موضع روسیه در قبال آمریکا را تغییر نمی دهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه اظهار داشت از جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید خواسته از سمتش استعفا کند. (جزئیات بیشتر)

خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش کرد، ریابکوف ضمن تأکید بر اینکه تغییرات در دولت آمریکا در اغلب موارد با هدف عادی سازی روابط با روسیه انجام نمی گیرد، گفت که استعفای بولتون تغییری در روابط واشنگتن و مسکو به وجود نیاورده است.

وی شرح داد: ما نمی توانیم این رخداد را ارزیابی کنیم زیرا این یک موضوع کاملاً داخلی آمریکا است. ما در گذشته به طور مداوم شاهد بوده ایم که تغییرات خاص درون دولت آمریکا به هیچ عنوان به بهبود روابط منجر نشده است و این در حالی است که همان مقامات عالیرتبه دولت اظهاراتی را (در راستای بهبود روابط با کشورهای دیگر) مطرح نموده بودند.

معاون وزیر خارجه روسیه توضیح داد که مسکو بر اساس عملکرد و نه بیانیه و اظهارات ارزیابی انجام می دهد.

با آنکه هنوز حدس های متعددی درباره دلایل اخراج بولتون وجود دارد، بعضی منابع خبری، احتمال دخیل بودن اختلافات او با ترامپ در این اخراج را محتمل تر دانسته اند.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (سه شنبه) گفت از نظر او گفت وگوهای این کشور با طالبان به سرانجام رسیده و این مذاکرات مرده است. روزنامه واشنگتن پست نیز در این خصوص نوشت که اختلافات میان مسئولان آمریکایی موجب شکست گفت و گوها با طالبان شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 341

به "ریابکوف: استعفای بولتون موضع روسیه را در قبال آمریکا تغییر نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: استعفای بولتون موضع روسیه را در قبال آمریکا تغییر نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید