ظریف: شورای امنیت آزمایش موشک بالستیک را منع نکرده است ، هوک هم می داند

به گزارش مجله رویای کره ای، وزیر امور خارجه با اشاره به موارد نقض برجام از سوی آمریکا نوشت: آزمایش موشک های بالستیک توسط ایران در قطعنامه 2231 منع نشده است.

ظریف: شورای امنیت آزمایش موشک بالستیک را منع نکرده است ، هوک هم می داند

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، محمد جواد ظریف در واکنش به اظهارات بعضی مقام های اروپایی در مورد آزمایش موشکی ایران، در حساب توییتری خود نوشت: آزمایش موشک های بالستیک توسط ایران در قطعنامه 2231 منع نشده است.

وی اضافه کرد: برایان هوک یک یادآوری به موقع برای سه کشور اروپایی شریک ما در برجام دارد و آشکارا اذعان نموده که در قطعنامه 2231 شورای امنیت ملل متحد، آزمایش موشکی منع نشده است: یکی از نقایص توافق هسته ای ایران، این است که به منع آزمایش موشک های بالستیک ایران انتها داد.

ظریف دیروز هم با انتقاد از اقدام اروپایی ها در ارسال نامه درباره برنامه موشکی ایران به شورای امنیت با یادآوری قطعنامه های آن شورا در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: نامه اخیر سه کشور اروپایی به شورای امنیت درباره موضوع موشکی، دروغی از سر استیصال برای سرپوش گذاشتن بر ناتوانی حقارت بار آن ها در ایفای حداقل تعهداتشان مطابق برجام است.

  • ظریف خطاب به اروپایی ها: وعده های تو خالی را بس کنید
  • موگرینی: حفظ برجام سخت شده است
  • اروپا در اینستکس به دنبال تایید آمریکاست

وزیر امور خارجه توضیح داد: اگر سه کشور اروپایی به دنبال اندکی اعتبار بین المللی هستند، باید به جای تن دادن به زورگویی ایالات متحده، حق حاکمیت خود را اعمال نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 625

به "ظریف: شورای امنیت آزمایش موشک بالستیک را منع نکرده است ، هوک هم می داند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: شورای امنیت آزمایش موشک بالستیک را منع نکرده است ، هوک هم می داند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید