متکی کردن دانشگاه ها به درآمدهای اختصاصی از برنامه های اصلی وزارت علوم است

به گزارش مجله رویای کره ای، دکتر منصور غلامی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه مسائل و مسائل شکل گرفته در دانشگاه ها را جمع آوری و در رفع شان تلاش خواهم کرد، شرح داد: محور اصلی برنامه ها؛ اهداف، مأموریت ها و برنامه های اسناد بالادستی در حوزه آموزش عالی خواهد بود که به نظر می رسد توفیقات اجرایی در آنها کمتر بوده است.

متکی کردن دانشگاه ها به درآمدهای اختصاصی از برنامه های اصلی وزارت علوم است

وی یادآور شد: بین المللی شدن دانشگاه ها، توسعه علمی با حفظ جایگاه علمی کشور در منطقه و جهان و تلاش برای به دست آوردن مرجعیت علمی در بخش هایی که توانمندی علمی داریم از جمله برنامه های اجرای ما خواهد بود.

غلامی گفت: هدایت پژوهش های کشور به سمت حل مسائل اجرایی، صنعتی و اجتماعی کشور علاوه بر توسعه در زیرساخت های علوم بنیادی و فناوری های جدید در دستور کار خواهد بود.

وی به توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی برای خوداشتغالی و کارآفرینی تأکید کرد و گفت: مباحث فرهنگی برای اعتلای جایگاه اساتید، شادابی و نشاط علمی و سیاسی دانشجویان، تعمیق باورهای دینی و توسعه همبستگی ملی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه بوعلی همدان ادامه داد: گسترش باورها و نگاه های ایرانی- اسلامی در زمینه های مختلف تربیتی، شخصیتی و تلاش برای تقویت خودباوری جوانان و دانشجویان و محققان جوان در راستای جهاد علمی در کشور مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه مسائل رفاهی دانشجویان و مسائل معیشتی کارکنان در تقویت بنیه مالی دانشگاه ها باید دیده شود، درباره برنامه خود برای فعال کردن شورای عتف نیز به ایسنا گفت: باید در مدل فعالیت شورای عتف و میزان مسئولیتی که وزارت علوم در این شورا دارد، تجدیدنظر شود و در وهله بعد هم کار مشترکی با نهادهایی که در شورای عتف عضو هستند، انجام بگیرد.

منبع: ویکی گرام
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1369

به "متکی کردن دانشگاه ها به درآمدهای اختصاصی از برنامه های اصلی وزارت علوم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متکی کردن دانشگاه ها به درآمدهای اختصاصی از برنامه های اصلی وزارت علوم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید