مخالفت بغداد با درخواست اروپایی ها برای انتقال 13 هزار داعشی به عراق

به گزارش مجله رویای کره ای، یک منبع سیاسی در عراق فاش کرد که بغداد با درخواست مقامات اروپایی برای انتقال 13 هزار تروریست داعشی از خاک سوریه به عراق مخالف نموده است.

مخالفت بغداد با درخواست اروپایی ها برای انتقال 13 هزار داعشی به عراق

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مسئولان اروپایی اخیرا با سفر به عراق از دولت این کشور درخواست کردند که با طرح انتقال 13 هزار نفر از عناصر داعش از سوریه به عراق موافقت کند، اما بغداد این طرح را نپذیرفت.

یک منبع سیاسی عراق به شبکه خبری روسیاالیوم گفت که مسئولان اروپایی اخیرا به عراق سفر و درخواست کردند که این 13 هزار نفر از عناصر داعش به عراق منتقل و محاکمه شوند، اما بغداد آن را رد کرد.

وی درباره دلیل مخالفت عراق با این درخواست گفت که بغداد می گوید که آنها در خاک عراق جرمی مرتکب نشده اند که در این کشور محاکمه شوند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تاریخ دهم اکتبر گذشته بیان کرد که ارتش این کشور، دو نفر از خطرناکترین عناصر داعش وابسته به گروهک بیلد را از اراضی سوریه دور نموده است. این دو نفر به نام های الکساندر کوتی و الشافعی الشیخ به عراق منتقل شدند.

علاوه بر آن، همزمان با حمله ترکیه به شمال شرقی سوریه، شمار زیادی از عناصر داعشی به عراق منتقل شده اند. خبرنگار خبرگزاری سانا در این باره گزارش داد که آمریکا از ابتدای عملیات ترکیه در شمال سوریه، 1500 زن داعشی را به عراق منتقل نموده است.

خبرنگار سانا مستقر در استان الحسکه (شمال سوریه) گفت که نیروهای آمریکایی از شروع حملات ترکیه به شمال سوریه، بیش از 1500 زن داعشی را از اردوگاه الهول واقع در ریف الحسکه به عراق انتقال داده اند(جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 498

به "مخالفت بغداد با درخواست اروپایی ها برای انتقال 13 هزار داعشی به عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت بغداد با درخواست اروپایی ها برای انتقال 13 هزار داعشی به عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید