مقام سازمان ملل: زمان برقراری آتش بس در یمن است

به گزارش مجله رویای کره ای، سازمان ملل، طرفین درگیر یمن را به خویشتنداری و توقف تنش ها در استان ساحلی حدیده و اقع در غرب این کشور دعوت کرد.

مقام سازمان ملل: زمان برقراری آتش بس در یمن است

به نقل از خبرگزاری آلمان، رئیس هیات سازمان ملل برای حمایت از توافق حدیده در پی تنش اخیر در حدیده و موارد خطرناک نقض آتش بس در این استان، با انتشار بیانیه ای دو طرف را به خویشتن داری دعوت کرد.

وی طی این بیانیه گفت: در هفته گذشته به من گزارش هایی از انجام حملات هوایی، استفاده از بمب های دست ساز و آغاز حملات زمینی داده شد، گزارش هایی که از کشته شدن غیرنظامیان از جمله بچه ها حکایت دارند، به شکل خاصی نگران کننده هستند.

این مسؤول سازمان ملل در ادامه تاکید کرد: اکنون زمان برقراری آتش بس است و زمان آن رسیده تنش نظامی که موجب وخامت شرایط بد انسانی در یمن خواهد شد، متوقف شود.

او افزود: هیات سازمان ملل برای حمایت از توافق حدیده به شکلی پیش دستانه به تعامل خود با هر دو طرف درگیری ادامه داده و تمام تلاش خود را می کند تا از ایجاد محیطی مناسب برای تحقق پیشرفتی دوباره اطمینان یابد.

در ادامه بیانیه یاد شده، دو طرف به پایبندی به تعهدات خود و حل درگیری ها از طریق راهکارهایی مشترک و مناسب و نه در میدان نبرد تشویق شدند.

این مسؤول سازمان ملل نیز تاکید کرد باید از غیرنظامیان و زیرساخت ها در حدیده حمایت شود. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1370

به "مقام سازمان ملل: زمان برقراری آتش بس در یمن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام سازمان ملل: زمان برقراری آتش بس در یمن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید