موضع گیری المالکی درباره شرایط نخست وزیری عراق

به گزارش مجله رویای کره ای، نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون عراق خاطرنشان کرد که این ائتلاف نامزدی برای تصدی پست نخست وزیری ندارد.

موضع گیری المالکی درباره شرایط نخست وزیری عراق

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از السومریه، نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در توییتی بیان نمود: ما مجددا تاکید می کنیم که نامزدی از سوی ما برای نخست وزیری عراق وجود ندارد. ما از نامزدی حمایت می کنیم که ویژگی های مدنظر مرجعیت عالی دینی و گروه های سیاسی و اجتماعی را داشته باشد و به وسیله فرایند قانون اساسی رخ می دهد.

از سوی دیگر حسن خلاطی از نمایندگان جریان حکمت ملی عراق از برهم صالح رئیس جمهور عراق خواست مدتی که قانون اساسی برای مامور کردن نامزد برای تصدی پست نخست وزیری عراق در نظر گرفته را به ساعات یا روز های کم کاهش دهد.

وی اضافه نمود: دولت عبدالمهدی پس از اینکه مجلس با استعفای آن موافقت کرد به دولت پیشبرد امور تبدیل شده است که طبق قانون اساسی عمر آن بیش از 30 روز نیست. رئیس جمهور در حال حاضر مامور مکلف کردن نامزد ائتلاف بزرگ برای تصدی پست نخست وزیری آینده طی 15 روز آنگونه که قانون اساسی تعیین نموده است. رئیس جمهور با توجه به خطرناک بودن اوضاع و تحولات پرشتاب عراق نباید بر مدت 15 روز اصرار ورزد بلکه باید آنرا به ساعات یا روز های کم کاهش دهد. نامزد جدید مهلت قانون اساسی دارد، اما آنرا هم باید به کوتاه ترین زمان ممکن کاهش داد. گرایش عمده نزد همه گروه های سیاسی این است که در سریعترین زمان ممکن فرایند امور انجام گردد و همه کوشش ها برای این است که فردی مقبول همه انتخاب گردد. فردی باید انتخاب گردد که تصمیمات کوبنده اتخاذ و مقبولیت بزرگ داشته باشد. عراق از این قبیل افراد کم ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 617

به "موضع گیری المالکی درباره شرایط نخست وزیری عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع گیری المالکی درباره شرایط نخست وزیری عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید