نخست وزیر یونان: عصری جدید در روابط پکن- آتن شروع شده است

به گزارش مجله رویای کره ای، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، در شرایطی که دولت یونان در کوشش برای تبدیل شدن به دروازه اروپا و ارائه فرصتهای سرمایه گذاری فراوان به مقامات چین است، مقامات آتن ضمن استقبال گرم از نخستین سفر رسمی شی جین پینگ به یونان آن را آغازگر عصری جدید در روابط نزدیک تجاری و سرمایه گذاری میان آتن و پکن می دانند؛ روابطی که ایالات متحده و اتحادیه اروپا به دقت نظاره گر آن هستند.

نخست وزیر یونان: عصری جدید در روابط پکن- آتن شروع شده است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

در همین ارتباط، کاریاکاس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان به رئیس جمهور چین گفت: یونان کشور چین را نه تنها به عنوان قدرتی بزرگ بلکه به عنوان کشوری به رسمیت می شناسد که یک نقش برجسته ژئواستراتژیک مالی و سیاسی را برای خود به ارمغان آورده که البته این امر، عاری از دشواری نبوده است.

لازم به ذکر است که یونان خواستار ایفای نقشی بزرگتر در برنامه های توسعه خارجی چین است.

هیأتهای نمایندگی دو کشور در جریان این دیدار رسمی 16 توافقنامه همکاری امضا کردند که مهم ترین آنها سرمایه گذاری های جدید چین در حوزه انرژی یونان است.

شایان ذکر است که شی جین پینگ در مقاله ای که پیش از سفرش به یونان منتشر شد، چشم اندازی همه جانبه را برای افزایش همکاریهای دوجانبه با یونان عنوان کرد.

وی در این مقاله نوشت: چین و یونان باید با هم به ایجاد نوع جدیدی از روابط بین المللی بر پایه احترام، عدالت و همکاری متقابلاً سودمند کمک رسانند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 509

به "نخست وزیر یونان: عصری جدید در روابط پکن- آتن شروع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر یونان: عصری جدید در روابط پکن- آتن شروع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید