چه کسی جایگزینِ مرحوم سیامند رحمان در پارالمپیک توکیو می شود؟

به گزارش مجله رویای کره ای، به گزارش خبرنگاران، مرحوم سیامند رحمان شهریورماه گذشته از حضور در مسابقات قهرمانی جهان که به میزبانی ژاپن برگزار شد، ضمن کسب سومین طلای جهانی، سهمیه حضور در پارالمپیک 2020 توکیو را هم به دست آورد.

چه کسی جایگزینِ مرحوم سیامند رحمان در پارالمپیک توکیو می شود؟

وی بعد از طلای پارالمپیک های 2012 لندن و 2016 ریو مصمم بود که سومین حضور متوالی در این بازی ها را هم با قهرمانی و حتی رکوردشکنی به پایان برساند اما عجل فرصت حضور در پارالمپیک توکیو و یک تاریخ سازی دیگر را از او و ورزش جانبازان و معولان ایران و دنیا گرفت.

حالا اینکه ورزشکار دیگری جایگزین مرحوم رحمان خواهد شد تا حداقل سهمیه به دست آمده توسط وی سوخت نشود یا کاروان ایران بدون نماینده فوق سنگین در مسابقات پاراوزنه برداری بازی های پارالمپیک حضور پیدا می کند، موضوعی است که در رابطه با کمیته ملی پارالمپیک و عملکرد این کمیته مطرح است.

پیش از این احمد دلجوان سرمربی تیم ملی پاراوزنه برداری در مصاحبه با خبرنگاران تاکید کرده بود که در مورد جایگزین کردن ورزشکاری به جای مرحوم رحمان باید بر اساس کسب سهمیه و رنکینگ دنیای تصمیم گیری شود. هادی رضایی دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک و سرپرست کاروان اعزامی به توکیو اما تاکید دارد که این کار قطعاً انجام خواهد شد اما به وقت مناسب.

این مقام مسئول در کمیته ملی پارالمپیک در مصاحبه با خبرنگاران گفت: قاعدتاً برای مرحوم رحمان و منش های اخلاقی و پهلوانی که داشت هیچ جایگزینی نخواهیم داشت. البته منظور این نیست که دیگر ورزشکاران رعایت اصول اخلاقی را ندارند اما به هر حال مرحوم رحمان ویژگی های خاص و کم یاب خود را داشت.

وی با ابراز تاسف از اینکه ورزش ایران و دنیا یکی از بهترین های خود را به لحاظ فنی و اخلاقی از دست داده است، گفت: زندگی اما همچنان ادامه دارد و هیچ اتفاقی نباید باعث توقف در دیگر امور شود. ما هم پیگیر هستیم تا بتوانیم بهترین کاروان را راهی توکیو کنیم و بهترین نتایج ممکن را داشته باشیم.

سخنگوی کمیته ملی پارالمپیک در مورد برنامه این کمیته برای جایگزین کردن یا نکردن ورزشکار دیگری به جای مرحوم رحمان گفت: پیگیری این موضوع درحیطه اختیارات کمیته ملی پارالمپیک است. ورزشکار جایگزین داریم اما باید رایزنی هایی با کمیته بین المللی پارالمپیک داشته باشیم تا بتوانیم این جابه جایی اجباری را انجام دهیم.

رضایی تاکید کرد: شاید الان زود باشد ورودی به این قضیه داشته باشیم. به وقتش اما اقدامات لازم را خواهیم داشت تا سهمیه کسب شده ایران را حفظ کرده و در عین حال بتوانیم یاد و خاطره مرحوم رحمان را هم زنده نگه داریم.

به گزارش خبرنگاران، سیامند رحمان 11 اسفندماه در اثر ایست قلبی درگذشت. وی در بازی های پارالمپیک ریو با مهار وزنه 310 کیلوگرمی عنوان قوی ترین مرد دنیا را به خود اختصاص دهد.

کسب دو مدال طلای پاراالمپیک 2012 لندن و 2016 ریو، پنج مدال طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی دنیا و سه مدال طلای بازی های پاراآسیایی 2010 گوانجو، 2014 اینچئون و 2018 جاکارتا جزو افتخارات این ورزشکار است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 939

به "چه کسی جایگزینِ مرحوم سیامند رحمان در پارالمپیک توکیو می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسی جایگزینِ مرحوم سیامند رحمان در پارالمپیک توکیو می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید