کرملین: توافق صلح قره باغ به سرنگونی بالگرد روسیه ارتباطی ندارد

به گزارش مجله رویای کره ای، کرملین هر گونه ارتباط بین سرنگونی بالگرد روسی و امضای توافقنامه صلح بین ارمنستان و آذربایجان را رد کرد و وزارت خارجه روسیه نیز خاطرنشان کرد: باکو بلافاصله تقصیر خود در این حادثه را پذیرفته و عاملین آن مجازات خواهند شد.

کرملین: توافق صلح قره باغ به سرنگونی بالگرد روسیه ارتباطی ندارد

جهت دریافت خدمات طراحی ورودی باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه گفت که توافق بدست آمده درباره سرانجام دادن به درگیری های نظامی در منطقه قره باغ کوهستانی، هیچ ارتباطی به سرنگون شدن بالگرد میگ-24 روسیه ندارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

پسکوف با تکذیب بعضی تحلیل ها در باره ارتباط این دو موضوع به یکدیگر، گفت: کار به روی تنظیم توافقنامه صلح بین دو طرف ارمنستانی و آذربایجانی، مدت ها قبل از وقوع این حادثه شروع شده بود.

سخنگوی کرملین روز گذشته تأکید نموده بود که روسیه تمام کوشش خود را بکار بسته تا درگیری های نظامی در منطقه قره باغ، به وسیله ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک حل و فصل گردد.

وزارت امور خارجه روسیه نیز شب گذشته با انتشار بیانیه ای، یادآور شد که طرف آذربایجانی به مقامات مسکو اطمینان داده که حادثه سرنگونی بالگرد روسی به سرعت آنالیز خواهد شد و عاملان آن مجازات خواهند شد.

وزارت خارجه روسیه اضافه نمود: این واقعیت که باکو بلافاصله گناه خود را پذیرفته، باعث ارزیابی مثبت ما می گردد. همچنین به ما اطمینان داده شده که تحقیقات عملیاتی درباره این حادثه انجام خواهد شد.

الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان عصر دیروز در گفت وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، شخصاً در ارتباط با انهدام اشتباهی بالگرد میگ-24 روسی در آسمان ارمنستان عذرخواهی کرد. علی اف آمادگی باکو برای پرداخت غرامت به روسیه و همچنین تحقیق و مجازات عاملان آن را تأیید کرد.

بعد از ظهر روز دوشنبه، وزارت دفاع روسیه از سرنگونی یک فروند بالگرد میگ-24 در آسمان ارمنستان در نزدیکی مرز آذربایجان اطلاع داد. در این حادثه، دو خدمه این بالگرد جان خود را از دست داده و یک نفر دیگر هم مجروح شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1295

به "کرملین: توافق صلح قره باغ به سرنگونی بالگرد روسیه ارتباطی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: توافق صلح قره باغ به سرنگونی بالگرد روسیه ارتباطی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید