کرونا به افرادی آسیب می زند که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند

به گزارش مجله رویای کره ای، کارشناس روان مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، گفت: کرونا، بیشتر به افرادی آسیب می زند که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند، استرس داشته و مدام در اضطراب هستند.

کرونا به افرادی آسیب می زند که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند

به گزارش خبرنگاران مهسا امامیه روز چهارشنبه بااعلام این مطلب اضافه کرد: اگر بخواهیم سیستم ایمنی را قوی تر کنیم، باید علت های زمینه ای ضعف را از بین ببریم که از جمله آن استرس و اضطراب است.

وی توضیح داد: باید مرتب با خود تکرار کنیم که بیماری کرونا مانند بیماری های دیگر اتفاق می افتد، بیماری هایی که چه بسا سخت تر بوده و استرس آن ها نیز بیشتر بوده است، اما این استرس را مدیریت نموده و بهبود پیدا نموده ایم.

به گفته کارشناس روان مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین ، ارتقای باورهای معنوی و خودگویی های مثبت به فرایند بهبود بیماری یاری شایانی می نماید.

وی تاکید نمود که از زمان شیوع این ویروس آنقدر که افراد سالم استرس دارند، افراد بیمار استرس ندارند، پس بهترین راه پیشگیری، داشتن آرامش، روحیه و توجه به بهداشت فردی است.

امامیه اضافه کرد: باید نشانه های استرس را در خود بشناسیم ، چون هر یک از ما به شکل متفاوتی به استرس و حوادث ناگوار واکنش نشان می دهیم و آگاهی به نشانه های جسمی و ذهنی اضطراب، اولین قدم در مدیریت آن است.

وی یادآورشد: تحریک پذیری، عصبانیت و ترس، خستگی، سردرد، عدم تمرکز، تپش قلب و مسائل گوارشی، از علائم اضطراب است.

امامیه با تاکید بر رعایت توصیه های متخصصان و کارشناسان سلامت، بویژه در شست و شوی مرتب دست ها قبل از لمس صورت یا غذا خوردن، گفت: روش های ساده ای که بارها از آنها یاری گرفته اید، اکنون نیز می توانند در کنترل استرس و نگرانی ها مفید واقع شوند.

براساس آخرین آمارها، تا به امروز 724 نفر مبتلا به کووید 19 در سطح استان قزوین مورد شناسایی قرار گرفته و از این تعداد نیز متاسفانه تا به امروز 88 نفر جان خود را از دست داده اند. همچنین تعداد بهبود یافتگان ویروس ناشی از کرونا در استان به 484 نفر افزایش یافت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 938

به "کرونا به افرادی آسیب می زند که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا به افرادی آسیب می زند که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید