گفتگوی تلفنی پادشاه عربستان و آنگلا مرکل

به گزارش مجله رویای کره ای، پادشاه عربستان در گفتگوی تلفنی با صدراعظم آلمان انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز درباره پیامبر اکرم(ص) و عملیات تروریستی در اروپا را محکوم کرد.

گفتگوی تلفنی پادشاه عربستان و آنگلا مرکل

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در تبادل نظری تلفنی با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان کاریکاتورهای توهین آمیز درباره پیامبر اکرم(ص) و حملات تروریستی اخیر در فرانسه و اتریش را محکوم و بر لزوم مقابله با تندروی و افراط گرایی تأکید کرد.

وی گفت: ما انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز درباره پیامبر اکرم(ص) را محکوم می کنیم. آزادی بیان باید یک ارزش اخلاقی باشد که احترام و همزیستی میان مردم را به وجود بیاورد نه اینکه به ابزاری برای ایجاد انزجار و درگیری فرهنگی تبدیل گردد.

پادشاه عربستان بر اهمیت تقویت نزدیکی دیدگاه ها میان پیروان ادیان و تمدن ها و انتشار ارزش های تسامح و میانه روی و کنار گذاشتن انزجار، خشونت و تندروی تأکید کرد.

دو طرف درباره روابط دوجانبه و راه های تقویت آن در زمینه های مختلف و حمایت از کوشش های انجام شده برای موفقیت نشست گروه20 که در ماه میلادی جاری در ریاض برگزار می گردد، تبادل نظر کردند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1329

به "گفتگوی تلفنی پادشاه عربستان و آنگلا مرکل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی تلفنی پادشاه عربستان و آنگلا مرکل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید