27 حمله هوایی سعودی ها به یمن در 24 ساعت گذشته

به گزارش مجله رویای کره ای، ائتلاف سعودی-آمریکایی در بیست و چهار ساعت گذشته حدود سی حمله هوایی به چهار استان یمن انجام داد که بعضی از آن، نقض توافق سوئد است.

27 حمله هوایی سعودی ها به یمن در 24 ساعت گذشته

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) امروز یکشنبه گزارش کرد که نیروهای متجاوز به یمن، طی بیست وچهار ساعت گذشته حداقل بیست وهفت حمله به چهار استان یمن انجام داده اند که به معنای هر ساعت بیش از یک حمله هوایی است.

طبق این گزارش بعضی از این حملات سبب زخمی شدن غیرنظامی ها و بعضی سبب آسیب واردن آمدن به اموال عمومی و مردمی شده و بعضی دیگر در غرب یمن نقض آتش بس سوئد است.

توافق سوئد یا استکهلم، توافق صنعاء و دولت مستعفی هادی است که سیزدهم دسامبر 2018 (1397) برای آتش بس در استان الحدیده، تعز و امدادرسانی به مردم حاصل شد اما تا به امروز به طور کامل اجرا نشده است.

سبأ به نقل از یک منبع نظامی که نامش را ذکر نکرد، گزارش کرد که نیروهای متجاوز بیش از 155 بار آتش بس در الحدیده (استان غربی در ساحل دریای سرخ) را نقض کردند که از جمله آن سه حمله به نقطه نظارتی سیتی مکس و ایجاد استحکامات جدید جنوب خیابان 50 و همچنین پرواز پهپادهای جاسوسی در آسمان منطقه المنظر کیلومتر16 بود.

بنا بر این گزارش، ایجاد استحکامات جدید همراه شلیک 22 گلوله راکتی و توپخانه و 126 نقض آتش بس به وسیله شلیک گلوله های مختلف در جبهه های مختلف بوده است.

خبرگزاری یمن گزارش کرد که در این حملات، یک غیرنظامی در شهر محاصره شده الدریهمی در استان الحدیده مجروح و شماری از منازل مسکونی بر اثر حملات توپخانه ای و راکتی در روستای الشجن در شمال روستای الدحفش در الدریهمی آسیب دید. همچنین نیروهای متجاوز شش موشک کاتیوشا به بازار الحلقه و هتل الواحه در منطقه 7جولای شلیک کردند و نقاط مختلفی از منطقه و خیابان 50 را گلوله باران کردند. علاوه بر این، 20 گلوله توپ و کاتیوشا نیز به همراه شلیک مسلسل روستاها و مزارع مردم در منطقه الجبلیه در شهرستان التحیتا را هدف گرفت.

منبع نظامی یمنی همچنین گفت که جنگنده های ائتلاف سعودی دو حمله هوایی به شهرستان نِهم (شمال غرب استان صنعاء)، یک حمله به حطبان در شهرستان أرحب در استان صنعاء (پایتخت) و سه حمله به شهرستان مجزر در استان مأرب (در شرق استان صنعاء) انجام دادند.

همچنین استان الجوف هدف نُه حمله هوایی بود. این حملات به شهرستان الغیل انجام شد که بتازگی به کنترل نیروهای ارتش یمن (صنعاء) در آمده است. همچنین هفت حمله نیز به شهرستان المطمه و یک حمله نیز به شهرستان المتون در همین استان انجام شد.

طبق این گزارش، چهار حمله هوایی نیز به شهرستان باقم در استان صعده (در شمال یمن) انجام شد. همچنین شهرهای رازح و شدا در همین استان هدف حملات توپخانه ای و راکتی نیز نهاده شد.

حملات سعودی-آمریکایی تحت پوشش ائتلاف عربی به یمن از سال 1394 شروع شده و بزودی (فرودین 1399) پنجمین سال خود را پشت سر می گذارد.

یوسف الحاضری سخنگوی وزارت بهداشت یمن دوشنبه دوم دی 1398 (23 دسامبر 2019) در گفت وگویی با وبگاه مرآة الجزیره اعلام نمود: آمار قربانیان در پی حملات ائتلاف، بسیار بیشتر از تعداد اعلام شده است. نام 41 هزار نفر در وزارت بهداشت ثبت شده، اما تعداد زیادی هستند که دفن شده ولی به مراکز درمانی منتقل نشده اند. او گفت که بیش از صدهزار نفر در نتیجه مستقیم و غیرمستقیم جنگ، جان خود را از دست داده اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 873

به "27 حمله هوایی سعودی ها به یمن در 24 ساعت گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "27 حمله هوایی سعودی ها به یمن در 24 ساعت گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید