6 میلیارد دلار صرفه جویی ارزی در صنعت داروسازی کشور

به گزارش مجله رویای کره ای، به گزارش خبرنگاران، دکتر مرتضی خیرآبادی، در آستانه برگزاری نمایشگاه دارو و صنایع وابسته (ایران فارما)، به مسائل صنعت داروسازی کشور اشاره نمود و گفت: با اینکه سیاست های ترامپ باعث گردیده تا بسیاری از شرکت های دارویی خارجی امکان حضور در ایران را پیدا نکنند اما 140 شرکت از 24 کشور دنیا، برای شرکت در نمایشگاه اعلام حضور نموده اند. همچنین پاویون هند و چین در نمایشگاه چهارم ایران فارما حضور دارد.

6 میلیارد دلار صرفه جویی ارزی در صنعت داروسازی کشور

وی گفت: خیلی از شرکت­ های خارجی به دنبال وارد کردن صنعت داروسازی ایران به کشور خودشان هستند و کشورهایی مثل کره، اردن، ابوظبی و عمان سعی می ­نمایند نیروهای تخصصی ایران را در صنعت بایوتکنولوژی جذب نمایند.

خیرآبادی با اظهار تاسف از اینکه صنعت توانمند داروسازی نتوانسته است صندلی خودش را در صادرات پیدا کند؛ عنوان داشت: از شما اصحاب رسانه انتظار می­رود تا با پوشش اخبار این نمایشگاه و اتفاق ­هایی که در آن می افتد؛ این افتخار ایرانی را به مردم و مسئولین داخل کشور و سیاستمداران کشورهای دیگر انتقال دهید.

وی افزود: ما با افتخار اعلام می­ کنیم که در صنعت داروسازی­ حدود 6 میلیارد دلار (با فراوری دارو) صرفه جویی ارزی می کنیم.

خیرآبادی با بیان این مطلب که با وزارت امور خارجه هماهنگ گردیده است تا برای شرکت­ های خارجی که تمایل دارند در نمایشگاه ایران فارما 2018 حضور پیدا نمایند، 24 ساعته ویزا صادر گردد، تاکید نمود: در راستای حمایت از کالای ایرانی، هیچ شرکت خارجی با محصول نهایی(finish products) در نمایشگاه غرفه ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 44

به "6 میلیارد دلار صرفه جویی ارزی در صنعت داروسازی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 میلیارد دلار صرفه جویی ارزی در صنعت داروسازی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید