انگلیس مکارانه فناوری 5 جی هوآوی را استفاده خواهد نمود

به گزارش مجله رویای کره ای، درحالی که ترامپ میخواهد با امضای فرمانی، اپراتورهای مخابراتی آمریکا را از استفاده از فناوری 5 جی هوآوی محروم کند، مقامات ارشد اطلاعاتی انگلیس می گویند می توان خطرات ناشی از 5 جی هوآوی را مدیریت کرد.

انگلیس مکارانه فناوری 5 جی هوآوی را استفاده خواهد نمود

به گزارش خبرنگاران، مقامات NCSC به فایننشیال تایمز گفتند ریسک استفاده از 5 جی و تجهیزات چینی هوآوی را به طور محدود خواهند پذیرفت.

این بدان معناست که مقامات اطلاعاتی انگلیس که نقش اولیه و اصلی را در گزارش علیه جاسوس بودن هوآوی داشتند، به طرز زیرکانه ای می خواهند از تجهیزات چینی در کشور خود استفاده نمایند و اعلام نموده اند قصد محدود کردن خطرات ناشی از 5 جی را دارند.

این در حالی است که کانادا، کشور تحت فرمان ملکه، دختر مؤسس هوآوی را بازداشت نموده (ظاهراً به اتهام نقض تحریم های آمریکا علیه ایران) و شاید وی را به مقامات قضایی آمریکا برای محاکمه دهد.

درواقع انگلیس هم ترامپ را ضد هوآوی نموده، هم در کانادا با آمریکا همکاری نموده وهم در کشور خود با چینی ها ساخت وپاخت می نماید تا از فناوری روز جهان یعنی 5 جی عقب نیفتد.

با این تصمیم داستان جاسوس بودن تراشه های هوآوی و به خطر انداختن امنیت ملی به نوعی شعار است تا جلوی توسعه فناوری توسط چین گرفته گردد.

مقامات اطلاعاتی آمریکا مستقلاً گزارش هایی علیه هوآوی تنظیم نموده و برای شرکای اروپایی خود ارسال نموده اند، اما ظاهراً آلمان و انگلیس تمایلی به هم پوشانی با آمریکا درزمینهٔ 5 جی ندارند، هرچند این کشورها در مجموعه اطلاعاتی-امنیتی موسوم به Five Eyes قرار دارند.

آمریکا بارها از جاسوس بودن تراشه های مخابراتی هوآوی و ZTE سخن گفته، اما مدارک مستدلی را ارائه ننموده است.

در بحث فنی ممانعت از ورود فناوری 5 جی هوآوی می تواند به ضرر آی تی آمریکا تمام گردد.

5656

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 156

به "انگلیس مکارانه فناوری 5 جی هوآوی را استفاده خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس مکارانه فناوری 5 جی هوآوی را استفاده خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید