برف و باران در مناطق وسیعی از کشور، آخر هفته برفی در کوهستان

به گزارش مجله رویای کره ای، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در مصاحبه با خبرنگاران خاطرنشان کرد: امروز دوشنبه برای غرب سواحل دریای خزر ارتفاعات البرز شرقی، در شمال شرق تهران و شمال سمنان، شمال شرق، شرق، مرکز و جنوب غرب کشور، غرب فارس، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و شمال بوشهر بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش برف پیش بینی می گردد.

برف و باران در مناطق وسیعی از کشور، آخر هفته برفی در کوهستان

احد وظیفه با اعلام اینکه در استان های جنوبی کشور احتمال پدیده رعد و برق نیز وجود دارد، اظهارداشت: امروز دوشنبه در بعضی ساعات وزش باد شدید برای شمال غرب، نیمه شرقی کشور، سمنان، تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی و اصفهان رخ می دهد و در شرق کرمان و پاره ای از نقاط سیستان و بلوچستان احتمال خیزش و گرد و خاک وجود دارد.

وی اضافه نمود: فردا سه شنبه برای استان های کهکیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری بارش باران و برف و برای غرب فارس، شرق خوزستان و برخی مناطق شمالی بوشهر، افزایش ابر همراه با بارش پراکنده باران و وزش باد و برای سایر مناطق کشور، آسمانی صاف پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه نمود: روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور بارش باران و برف در بعضی ساعات وزش باد شدید در استانهای واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب و بتدریج از بعدازظهر مرکز، ارتفاعات البرز، شرق و شمال شرق کشور پیش بینی می گردد. این سامانه پنج شنبه در شرق دریای خزر و شمال شرق کشور و روز جمعه در شمال شرق فعال بوده و سپس از کشور خارج می گردد.

به گفته وی بر این اساس روز چهارشنبه بارش برف و باران گاهی وزش باد شدید در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، نیمه غربی کردستان، شمال غرب کرمانشاه، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، ارتفاعات شمال شرق خوزستان. بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید در شرق خوزستان، شمال بوشهر، سواحل خوزستان و بوشهر، غرب فارس، شمال یزد، شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی و روز پنج شنبه بارش برف و باران و وزش باد در غرب مازندران، گلستان و خراسان شمالی پیش بینی شده است.

وظیفه هشدار داد: روزهای چهارشنبه و پنج شنبه مناطق غربی و مرکزی خلیج فارس مواج خواهد بود و به سبب بارش برف و کولاک برف در نقاط کوهستانی و سردسیر مناطق ذکر شده، لغزندگی جاده های کوهستانی، مه آلودگی و کاهش دید رخ خواهد داد. از این رو توصیه می گردد هنگام تردد در این مناطق نکات لازم جهت حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی بکار گرفته گردد.

هوای تهران امروز صاف، در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد گاهی شدید و احتمال بارش پراکنده پیش بینی شده و بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت 10 و صفر درجه سانتیگراد اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 127

به "برف و باران در مناطق وسیعی از کشور، آخر هفته برفی در کوهستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برف و باران در مناطق وسیعی از کشور، آخر هفته برفی در کوهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید