بیشتر انگلیسی ها موافق ماندن در اتحادیه اروپا هستند

به گزارش مجله رویای کره ای، یک نظرسنجی که بر مبنای نظرسنجی های دیگر اجرا شده نشان می دهد که 52 درصد از مردم انگلیس با ماندن در اتحادیه اروپا که همه پرسی دیگری را برای بریگزیت در ادامه خواهد داشت، موافق هستند.

بیشتر انگلیسی ها موافق ماندن در اتحادیه اروپا هستند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نظرسنجی تغییر کوچکی را از زمان رای گیری سال 2016 در دیدگاه عمومی نشان می دهد.

کارشناسان اما بر این باورند که برتری آنان که خواهان تغییر تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا هستند به دلیل عدم شرکت برخی از شهروندان در رای گیری پیشین است.

این آمارها با در نظر دریافت میانگین شش نظرسنجی اخیر از سوی شرکت های نظرسنجی بزرگ صورت گرفته که از 21 اوت تا 10 سپتامبر انجام گردیده اند.

جان کورتیس، یکی از کارسناشان ارشد مرکز ملی تحقیقات اجتماعی در خصوص این نظرسنجی اظهار کرد، آنان که خواهان ماندن در اتحادیه اروپا هستند برتری دارند اما این برتری با اختلاف اندکی صوت گرفته و نشانه های کمی وجود دارد که حاکی از افزایش این اختلاف باشند.

کورتیس اضافه کرد، این مساله به طور عمده وابسته به نظر افرادی است که دو سال قبل در همه پرسی بریگزیت شرکت نکردند و همچنین دیدگاه آنان که نظر خود را نسبت به همه پرسی 2016 تغییر داده اند.

لندن و بروکسل در حال کوشش برای دستیابی به توافقی بر سر بریگزیت هستند اما طرح های پیشنهادی ترزا می، نخست وزیر انگلیس برای بریگزیت از سوی اتحادیه اروپا و همچنین مقامات مخالف حضور در این اتحادیه از درون حزب او با انتقاداتی روبه رو گردیده است. می برگزاری همه پرسی دیگری درباه بریگزیت را رد نموده است.

به گفته سخنگوی حزب اپوزیسیون کارگر اما این حزب از برگزاری همه پرسی دوم در این باره استقبال می نماید.

در همین حال بوریس جانسون، وزیر خارجه سابق انگلیس نیز از ترزا می خواسته است که از طرح های پیشنهادی خود برای بریگزیت دست بکشد.

جانسون در روزنامه دیلی تلگراف که امروز، جمعه منتشر گردیده، نوشته است: این لحظه ای برای تغییر در روش مذاکرات و اجرای عدالت در مورد جاه طلبی ها و احتمال بریگزیت است.

جانسون ادامه داد: برای برآورده کردن حکمی که مردم داده اند، دولت با شکستی جمعی و انگلیس با یک فروپاشی روبرو گردیده است.

جانسون که پیش از این یکی از بزرگ ترین حامیان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بود در ماه ژوئیه بر سر طرح های پیشنهادی ترزا می در خصوص بریگزیت از سمت خود کناره گیری کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 56

به "بیشتر انگلیسی ها موافق ماندن در اتحادیه اروپا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشتر انگلیسی ها موافق ماندن در اتحادیه اروپا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید