رسیدگی به اتهامات یک مربی والیبال بانوان توسط فدراسیون

به گزارش مجله رویای کره ای، نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال گفت به اتهامات فریبا سلیمانی مربی والیبال بانوان رسیدگی می نمایند.

رسیدگی به اتهامات یک مربی والیبال بانوان توسط فدراسیون

به گزارش خبرنگاران، پس از آنکه فریبا سلیمانی، مربی والیبال که قرار بود در هفدهمین دوره لیگ برتروالیبال تیم تاره لیگ برتری شده توپکا را راهنمایی کند، مسائلی را در مورد نقش فدراسیون در انتخاب مربی و راهنمایی بازیکنان به برخی از تیم ها عنوان کرد، حواشی مختلفی ایجاد شد. ورود دوباره توپکا به جدول مسابقات که پیش از آن به دلیل عدم ارائه مدارک مورد احتیاج برای حضور در لیگ حذف شده بود، شائبه نقش داشتن فدراسیون را پررنگ تر کرد بر همین اساس صدیقه کعبی زاده نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال با خبرنگاران به گفت وگو پرداخت و در مورد مسائل توپکا پیش از آغاز لیگ و علت برگرداندن دوباره این تیم به جدول مسابقات توضیحاتی را ارائه داد. علاوه بر این کعبی زاده از برگزاری جلسه ای برای رسیدگی به اتهامات مطرح شده توسط سلیمانی اطلاع داد.

مشروح این گفت وگو را در ادامه می خوانید.

توپکا به دنبال شرکت در لیگ با مربی دیگری بود

در ماجرای توپکا هیچ قراردادی در فدراسیون والیبال و حتی هیات استان مازندران ثبت نشده بود. با این حال پیگر این تیم بودم و بعد از اینکه سلیمانی گفت معلوم نیست در لیگ شرکت کنیم در صحبتم با شفقت، مدیرعامل باشگاه از او خواستم به خاطر اینکه می خواهیم برنامه لیگ را اعلام کنیم، تکلیفشان را معین کند. او گفت مشکل مالی نداریم و در لیگ شرکت می کنیم اما با یک مربی دیگر. سپس به سلیمانی زنگ زدم تا ببینیم مشکل چیست که او گفت درحال صحبت کردن با مدیرعامل است. برای اینکه آنها کنار هم بودند و می خواستم هر دونفر حرف هایم را بشنوند از سلیمانی خواستم تا تلفن را روی بلندگو بگذارد اما از ادبیاتی که بین آنها رد و بدل شد متوجه شدم ارتباطشان خوب نیست. در نهایت از آنها خواستم که به خاطر بازیکنان تیم مشکل را حل نمایند و من هم هر یاریی از دستم بربیاد انجام می دهم.

بعد از آن روز دوباره با سلیمانی صحبت کردم که گفت، فدراسیون خواسته عوضش نمایند در حالی که وقتی با سلیمانی و شفقت، صحبت می کردم به شفقت گفتم مگر زمانی که از سلیمانی به عنوان یکی از گزینه های مربیگری حرف زدید تایید نکردم و نگفتم که اگر قبول کند خیلی گزینه خوبی است؟ حتی به سلیمانی هم با وجود اینکه خارج از کشور بود و با تاخیر آمد یاریش کردیم بازیکن بگیرد. او باید در یک جلسه رسمی به ادعاهایش در مورد دست های پشت پرده و بقیه موارد پاسخ بدهد. چون به فدراسیون والیبال اتهام زده، برای فدراسیون چه فرقی می نماید که مربی کجا کار کند؟

سلیمانی قرارداد رسمی نداشت

وقتی از ادبیاتی مثل عزل کردن و کنار گذاشتن استفاده می نماید باید توجه داشت که در ورزش حرفه ای کسی را کنار می گذارند که قراردادش را فسخ نمایند اما هیچ قراردادی رسمی بین سلیمانی و باشگاه توپکا منعقد نشده بود.

فدراسیون نقشی در معین مربی نداشت

یک روز قبل از اتمام مهلت ارائه مدارک با مدیرعامل باشگاه صحبت کردم و خاطرنشان کرد مشکلشان این است که مربی ندارند. اگر سلیمانی می گوید در معین مربی دخالت کردیم پس چرا باشگاه مشکل مربی دارد؟ در صورتی که اگر قرار بود کسی جایگزین گردد باید بلافاصله جایگزین می شد نه اینکه مربی نداشته باشد. در صحبت هایم به مسئولان باشگاه گفتم نسبت به بازیکنانی که ثبت سامانه فدراسیون شدند تعهد دارید بنابراین اگر مدارکتان کامل است فردا وقت دارید آنها را به فدراسیون ارائه دهید. اما نمی دانم بحث انحلال باشگاه از کجا آمد در صورتی که آنها تنها از جدول حذف شدند. دادگاه هم بعد از صدور رای فرصت تجدید نظر می دهد

بعد از کنار گذاشتن توپکا از جدول مسابقات، شفقت چند بار به من زنگ زد و فرصت خواست. البته چند بار درخواستش را رد کردم اما با سازمان لیگ مشورت کردم و مسئولان این سازمان هم نظرشان مثبت بود. حتی گفتند در بخش مردان هم به برخی تیم ها که مدارکشان ناقص بوده تا یکی دو روز قبل از مسابقات فرصت تکمیل مدارک داده اند. سپس در جلسه ای که با حضور ضیایی، رئیس فدراسیون و منظمی، دبیر کل فدراسیون درخواست های مکرر این تیم آنالیز مجدد شد. زمانی که موضوعی در شورا آنالیز می گردد نظر حداکثری ملاک است و ما هم با نظر حداکثری این درخواست را قبول کردیم ضمن اینکه توپکا قبلا در جدول مسابقات بود. برخی می گویند چرا به تیم دیگری اجازه نمی دهید؟ تیم دیگر در قرعه کشی نبوده که به او این فرصت را بدهیم . در نهایت قرار شد که باید یک ضمانت نامه معتبر به فدراسیون بدهند که اگر مسئله ای پیش آمد بتوانیم از حق و حقوق بازیکنان دفاع کنیم و 48 ساعت وقت دادیم چون هنوز قراردادهای مهر شده هیات استان مازندران را به فدراسیون نداده بودند. از ساعتی که خاطرنشان کردیم نمایندگان باشگاه روز بعدش با مدارکشان به فدراسیون مراجعه کردند و تعهدشان را انجام دادند. در مورد بازی شان با ذوب آهن هم شرط را بر موافقت ذوب آهن قرار دادیم که در نهایت دو باشگاه برای برگزاری بازی در روز یکشنبه با هم توافق کردند. باید این نکته را اضافه کنم که دادگاه هم وقتی رای صادرمی نماید فرصت تجدید نظر می دهد و این بدیهی است اما نمی دانم چرا در ذهن مردم سوال ایجاد شده و برخی این را به عنوان یک مساله مطرح می نمایند در حالی که این موضوعات حاشیه است.

رسیدگی به اتهامات در یک جلسه رسمی

تاکید می کنم که نه تنها در مورد این مساله بلکه در مورد هر مساله دیگری اگر کسی ادعا و اتهام کذبی را به فدراسیون نسبت دهد این فدراسیون به عنوان یک مرجع حقوقی در جلسه ای رسمی و براساس ضوابط و مقرارت موضوع را آنالیز می نماید و به زودی هم در مورد ادعای سلیمانی این جلسه را برگزار می کنیم. وقتی در رسانه های گروهی و خبرگزاری ها شائبه ایجاد می نمایند و اتهام می زنند، فدراسیون که بیکار نمی نشیند. ما در حوزه بانوان آنقدر بیکار نیستیم که در این مسائل بسیار حاشیه ای ورود کنیم. چه نفعی برای فدراسیون دارد که در معین مربی نقش داشته باشد؟ این حرف ها فقط بهانه های واهی است که چیزی از آن در نمی آید و بیشتر از این وقت ندارم که برای چنین حاشیه های بی خودی وقت صرف کنم. از نظر من پرونده این مباحث بسته شده و فقط در یک جلسه رسمی به آن رسیدگی می کنیم. قرار نیست زمانی که فدراسیون والیبال کوشش می نماید قدمی بردارد متهم گردد و سکوت کند. من درخواست کتبی ام را به ضیایی دادم و او هم دستورش را داده که به زودی این موضوع را آنالیز می کنیم.

با کدام بازیکن تماس گرفته شده که به توپکا نرود؟

سلیمانی به فدراسیون آمد تقاضای یاری کرد که خارج از کشور بوده والان بازیکن می خواهد به همین دلیل لیست بازیکنان جوانان و امید را به او نشان دادم و گفتم هر کدام را می خواهی با مربی شان هماهنگ کن. وقتی این کار را برایش انجام می دهم چگونه بازیکن را از بابلسر به جای دیگری می برم؟ البته باید بگویم که بازیکنان ملی اگر با من که نایب رئیس بانوان فدراسیون هستم مشورت ننمایند با کسانی مشورت نمایند؟ به همه بازیکنانی که به من زنگ زدند و گفتند از چند باشگاه پیشنهاد داریم این جمله را گفتم که همه ابعاد را در نظر بگیرید. وضعیت مالی، نوع قرارداد، تحصیل، کار و سایر مسائل را در نظر بگیرید. به آنها گفتم در حال حاضر همه باشگاه ها مربیان با تجربه ای دارند و دغدغه ای در این مورد نداریم، فقط دلم می خواهد شما به عنوان مهره اصلی بازی کنید. به نظرتان این اشکال دارد؟ با کدام بازیکن تماس گرفته شده که به توپکا نرود؟

در دنیای حرفه ای باید رفتار و تفکر حرفه ای داشت

اگر بنا براین بود که توپکا با این مربی کار نکند چرا باید یاری می کردیم بازیکن بگیرد؟ سلیمانی بر چه اساسی به همه بازیکن ها خاطرنشان کرد اگر به توپکا بیایید در آغاز کار 30 درصد قراردادتان را پرداخت می کنم؟ خیلی از بازیکن ها به صرف این حرف این پیشنهاد را قبول کردند. اگر ما ورود نمی کردیم که براساس درخواست های مکرر باشگاه تجدید نظر کنیم آن بازیکنان سرنوشتشان معلوم نبود. اینکه من تعهدی ایجاد کنم و باشگاه نتواند آن را اجرا کند من تعهد ایجاد کردم نه باشگاه. حتی پیکان و ذوب آهن که قدمتشان از همه بیشتر است چنین قولی ندادند. چگونه باشگاهی که برای اولین بار در لیگ شرکت نموده چنین شرطی را قبول می نماید؟ در دنیای حرفه ای باید رفتار و تفکر حرفه ای داشت. اگر می گوییم به سمت حرفه ای شدن پیش می رویم، وقتی یک مربی به هر دلیلی نتوانسته کار کند چرا تا این حد جنجال به پا می نماید؟

قرارداد داخلی یک عرف اشتباه است

قراردا داخلی یعنی چه؟ این متاسفانه عرف اشتباهی است. قرارداد داخلی رسمی نیست و اگر مسئله ای پیش بیاید چه کسی از آنها باید حمایت کند؟ فدراسیون می گوید به من ربطی ندارد قراردادتان ثبت رسمی فدراسیون نشده است. گفتیم اگر باشگاهی قرارداد داخلی می بندد باید ضمیمه گردد و به فدراسیون اعلام کند که کسی اعلام نکرد.

توپکا باید حق الزحمه سلیمانی را بدهد

از نظر قانونی اگر قراردادی بین سلیمانی و توپکا منعقد شده باشد پیگیری می کنیم اما فدراسیون واقف است که این مربی مدتی را در این باشگاه کار نموده در نتیجه باشگاه مکلف است حق الزحمه او را از روزی که به توپکا رفته، مربیگری نموده و زحمت کشیده تا روزی که آنجا را ترک نموده، پرداخت کند. نمی گردد که کسی خانه، زندگی و وقتش را بگذارد و در نهایت به او بگویند برو. این یک تعهد اخلاقی است که حتما آن را به باشگاه اطلاع می دهم. اگر این موضوع را پیگیری می کنم به خاطر اخلاق است وگرنه قرارداد مستندی نیست که بر اساس آن عمل کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 96

به "رسیدگی به اتهامات یک مربی والیبال بانوان توسط فدراسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسیدگی به اتهامات یک مربی والیبال بانوان توسط فدراسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید